1. Javni razpis za sofinanciranje priprave in izvedbe aktivnosti ETM v letu 2024
  2. Dejavniki javne sprejemljivosti EV, o katerih so razpravljali na srečanju v Kajaanu
  3. Odprte so prijave na 3. Nacionalno kolesarsko konferenco
  4. Začasni plovbni režim na Savi Bohinjki – zapora vstopnih mest
  5. Spodbujanje izvajanja makroregionalnih vsebin v Sloveniji
  6. GORENJSKA.BIKE: v novi sezoni se odpirajo še zadnji sistemi
  7. O PRIHODNOSTI UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  8. VABILO NA UČENJE VOŽNJE IN POLNJENJA E-VOZIL 24. aprila 2024
  9. H2MA Glasilo št.3
  10. Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji
  11. INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI – prijave so odprte
  12. 8. Nacionalna konferenca o celostnem prometnem načrtovanju
  13. GORENJSKA.BIKE: v sistema KRsKOLESOM in eKOLOka se z otvoritvenim izletom vračajo e-kolesa
  14. SAVE THE DATE: INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  15. ADRIONCYCLETOUR – četrto partnersko srečanje v Trstu v znamenju predstavitve na kolesarsko-pohodniškem sejmu v Utrechtu in prihajajočih investicijskih naložb
  16. Zaključen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  17. Polni zagona kolesarimo v službo
  18. GLASILO ZCI ŠT. 2
  19. Trajnostni prevoz do slovenskih smučišč – Bled Ski Bus
  20. Kolesarjenje za vse – povabilo na predstavitev
  21. Odprte so prijave na 8. Nacionalno konferenco o celostnem prometnem načrtovanju
  22. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  23. Najava objave Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2024-2028
  24. Posnetek delavnice za občine: Družbena omrežja v praksi
  25. V MESTNI OBČINI KRANJ NOVI E-AVTOBUSI
  26. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  27. 300 mio v bohinjsko železniško povezavo
  28. Nov vozni red v notranjem in mednarodnem železniškem prometu
  29. Glasilo ZCI št. 1
  30. Informacija za občine – objavljen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  31. Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
  32. Cikel izobraževanj: Načrtovanje in upravljanje trajnostne mobilnosti na regionalni in medobčinski ravni
  33. DRUGO IZVEDENO IZOBRAŽEVANJE V PROJEKTU ZCI, »ZERO CARBON INFRASTRUCTURE«, INTERREG EUROPE, IRSKA, CORK
  34. Glasilo H2MA št. 2
  35. Zaključek sezone GORENJSKA.BIKE, v Kranju in Škofji Loki tudi pozimi na voljo navadna kolesa
  36. ADRIONCYCLETOUR – tretje partnersko srečanje, tokrat v Kobaridu
  37. Prvega novembra brezplačen medkrajevni avtobusni prevoz
  38. RCM-ji aktivno sodelovali na zaključnem dogodku ETM 2023
  39. Ste med tistimi, ki se na delo vozite z JPP ali med večino, ki se vozi sama v lastnem avtomobilu?
  40. Na Bledu nov kolesarski poligon, otroško igrišče in 6 kolesarskih postajališč
  41. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo podpisalo pogodbo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa
  42. SmartMOVE – BREZPLAČNA IZOBRAŽEVANJA NA TEMO TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA PODJETJA
  43. ETM 2023 IN DAN BREZ AVTOMOBILA; tudi brez lastnega vozila na pohodniško turo z JPP
  44. ETM 2023 – akcija NAKUPUJEM S KOLESOM
  45. ETM 2023 – iz Tržiča, preko Naklega v Kranj s testiranjem e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  46. ETM 2023 – testiranja e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  47. Festival mobilnosti IAA MOBILITY 2023
  48. Evropski teden mobilnosti letos na temo varčnih poti
  49. GORENJSKA.BIKE – uporaba kolesa, ki je del sistema Gorenjska.bike, je prepovedana vsem mladoletnim osebam, mlajšim od 14 let
  50. ReMOBIL mednarodna poletna šola trajnostne mobilnosti za študente
  51. JULIJA IN AVGUSTA Z BREZPLAČNIM AVTOBUSOM PO BLEDU IN OKOLICI
  52. Vabimo k sodelovanju
  53. ADRIONCYCLETOUR – Izdana zloženka Poletni vozni red – s kolesom po Bohinjski progi
  54. KOLESARSKA POT BLED – BOHINJ JE GRADBIŠČE, VOŽNJA JE PREPOVEDANA
  55. ADRIONCYCLETOUR – Mladi in mobilnost v Alpah
  56. STORITVE MOBILNOSTI NA PODEŽELJU – Bischofshofen, Avstrija
  57. POVEČAN POJAV VANDALIZMA NA SISTEMU SOUPORABE KOLES MOBILN.SI
  58. Sporočilo za javnost ZCI (1)
  59. Glasilo H2MA št.1
  60. Norvežani so bili navdušeni nad predstavljenimi dobrimi praksami načrtovanja in izvajanja trajnostne mobilnosti v Sloveniji
  61. Za plačevanje priložnostnega polnjenja e-vozil v javni garažni hiši v Mechelenu, Belgiji, potrebujete le plačilno kartico, nobenih aplikacij!
  62. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  63. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  64. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  65. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  66. Delavnica ob dnevu Zemlje
  67. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  68. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  69. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  70. Uvodni sestanek projekta ZCI
  71. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  72. Uvodni sestanek projekta H2MA
  73. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  74. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  75. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  76. VABILO
  77. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  78. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  79. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  80. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  81. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  82. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  83. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  84. Konec projekta e-MOTICON
  85. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  86. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  87. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  88. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  89. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  90. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  91. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  92. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  93. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  94. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?
četrtek, 23 maja, 2024
  1. Javni razpis za sofinanciranje priprave in izvedbe aktivnosti ETM v letu 2024
  2. Dejavniki javne sprejemljivosti EV, o katerih so razpravljali na srečanju v Kajaanu
  3. Odprte so prijave na 3. Nacionalno kolesarsko konferenco
  4. Začasni plovbni režim na Savi Bohinjki – zapora vstopnih mest
  5. Spodbujanje izvajanja makroregionalnih vsebin v Sloveniji
  6. GORENJSKA.BIKE: v novi sezoni se odpirajo še zadnji sistemi
  7. O PRIHODNOSTI UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  8. VABILO NA UČENJE VOŽNJE IN POLNJENJA E-VOZIL 24. aprila 2024
  9. H2MA Glasilo št.3
  10. Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji
  11. INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI – prijave so odprte
  12. 8. Nacionalna konferenca o celostnem prometnem načrtovanju
  13. GORENJSKA.BIKE: v sistema KRsKOLESOM in eKOLOka se z otvoritvenim izletom vračajo e-kolesa
  14. SAVE THE DATE: INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  15. ADRIONCYCLETOUR – četrto partnersko srečanje v Trstu v znamenju predstavitve na kolesarsko-pohodniškem sejmu v Utrechtu in prihajajočih investicijskih naložb
  16. Zaključen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  17. Polni zagona kolesarimo v službo
  18. GLASILO ZCI ŠT. 2
  19. Trajnostni prevoz do slovenskih smučišč – Bled Ski Bus
  20. Kolesarjenje za vse – povabilo na predstavitev
  21. Odprte so prijave na 8. Nacionalno konferenco o celostnem prometnem načrtovanju
  22. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  23. Najava objave Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2024-2028
  24. Posnetek delavnice za občine: Družbena omrežja v praksi
  25. V MESTNI OBČINI KRANJ NOVI E-AVTOBUSI
  26. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  27. 300 mio v bohinjsko železniško povezavo
  28. Nov vozni red v notranjem in mednarodnem železniškem prometu
  29. Glasilo ZCI št. 1
  30. Informacija za občine – objavljen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  31. Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
  32. Cikel izobraževanj: Načrtovanje in upravljanje trajnostne mobilnosti na regionalni in medobčinski ravni
  33. DRUGO IZVEDENO IZOBRAŽEVANJE V PROJEKTU ZCI, »ZERO CARBON INFRASTRUCTURE«, INTERREG EUROPE, IRSKA, CORK
  34. Glasilo H2MA št. 2
  35. Zaključek sezone GORENJSKA.BIKE, v Kranju in Škofji Loki tudi pozimi na voljo navadna kolesa
  36. ADRIONCYCLETOUR – tretje partnersko srečanje, tokrat v Kobaridu
  37. Prvega novembra brezplačen medkrajevni avtobusni prevoz
  38. RCM-ji aktivno sodelovali na zaključnem dogodku ETM 2023
  39. Ste med tistimi, ki se na delo vozite z JPP ali med večino, ki se vozi sama v lastnem avtomobilu?
  40. Na Bledu nov kolesarski poligon, otroško igrišče in 6 kolesarskih postajališč
  41. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo podpisalo pogodbo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa
  42. SmartMOVE – BREZPLAČNA IZOBRAŽEVANJA NA TEMO TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA PODJETJA
  43. ETM 2023 IN DAN BREZ AVTOMOBILA; tudi brez lastnega vozila na pohodniško turo z JPP
  44. ETM 2023 – akcija NAKUPUJEM S KOLESOM
  45. ETM 2023 – iz Tržiča, preko Naklega v Kranj s testiranjem e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  46. ETM 2023 – testiranja e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  47. Festival mobilnosti IAA MOBILITY 2023
  48. Evropski teden mobilnosti letos na temo varčnih poti
  49. GORENJSKA.BIKE – uporaba kolesa, ki je del sistema Gorenjska.bike, je prepovedana vsem mladoletnim osebam, mlajšim od 14 let
  50. ReMOBIL mednarodna poletna šola trajnostne mobilnosti za študente
  51. JULIJA IN AVGUSTA Z BREZPLAČNIM AVTOBUSOM PO BLEDU IN OKOLICI
  52. Vabimo k sodelovanju
  53. ADRIONCYCLETOUR – Izdana zloženka Poletni vozni red – s kolesom po Bohinjski progi
  54. KOLESARSKA POT BLED – BOHINJ JE GRADBIŠČE, VOŽNJA JE PREPOVEDANA
  55. ADRIONCYCLETOUR – Mladi in mobilnost v Alpah
  56. STORITVE MOBILNOSTI NA PODEŽELJU – Bischofshofen, Avstrija
  57. POVEČAN POJAV VANDALIZMA NA SISTEMU SOUPORABE KOLES MOBILN.SI
  58. Sporočilo za javnost ZCI (1)
  59. Glasilo H2MA št.1
  60. Norvežani so bili navdušeni nad predstavljenimi dobrimi praksami načrtovanja in izvajanja trajnostne mobilnosti v Sloveniji
  61. Za plačevanje priložnostnega polnjenja e-vozil v javni garažni hiši v Mechelenu, Belgiji, potrebujete le plačilno kartico, nobenih aplikacij!
  62. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  63. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  64. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  65. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  66. Delavnica ob dnevu Zemlje
  67. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  68. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  69. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  70. Uvodni sestanek projekta ZCI
  71. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  72. Uvodni sestanek projekta H2MA
  73. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  74. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  75. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  76. VABILO
  77. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  78. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  79. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  80. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  81. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  82. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  83. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  84. Konec projekta e-MOTICON
  85. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  86. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  87. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  88. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  89. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  90. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  91. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  92. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  93. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  94. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?
Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil

Avtomobilska industrija v Evropi in večanje držnega deleža baterijskih električnih vozil

  • Kaj avtomobilska industrija pomeni za evropsko gospodarstvo?
  • Koliko akumulatorskih električnih vozil (BEV) je bilo leta 2019 registriranih v Evropi?
  • Koliko električnih vozil načrtuje Evropska unija do leta 2050?
  • Zakaj se ne prodaja več BEV-ov?
  • Kakšna so prihodnja pričakovanja na trgu baterij?

23. junija 2020 je Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) na svoji spletni strani objavilo članek z naslovom “Napoved prodaje avtomobilov v Evropi 2020: Letos pričakujemo 25-odstotni padec, pravi ACEA”. V članku je navedeno, da 13,8 milijona Evropejcev dela v avtomobilski industriji (neposredno in posredno), kar predstavlja 6,1 % vseh delovnih mest v EU. 11,4 % proizvodnih delovnih mest v EU – približno 3,5 milijona – je v avtomobilskem sektorju. Motorna vozila predstavljajo 440,4 milijarde EUR davkov na ključnih evropskih trgih. Avtomobilska industrija za EU ustvari trgovinski presežek v višini 84,4 milijarde EUR. Promet, ki ga ustvari avtomobilska industrija, predstavlja več kot 7 % ​​BDP EU. Letno vlaga v raziskave in razvoj 57,4 milijarde EUR, avtomobilski sektor doprinaša največji zasebni prispevek k inovacijam v Evropi, saj predstavlja 28 % celotne porabe EU.

Junija 2020 je Mednarodna agencija za energijo (IEA) pripravila Globalni pregled 2020 za električna vozila (Global EV Outlook 2020). Konec leta 2019 je bilo v Evropi 0,97 milijona BEV-ov in 0,78 milijona priklopnih hibridnih električnih vozil. Po podatkih ACEA je na evropskih cestah v prometu približno 308,3 milijona motornih vozil.

Študija podpore politiki, ki je bila izvedena leta 2016 kot del projekta EAFO za Generalni direktorat za mobilnost in promet Evropske komisije, predvideva, da bo za dosego 100-odstotnega voznega parka vozil z ničnimi emisijami do leta 2050, potrebno, da bodo do 2035 vsa prodana nova vozila z ničnimi emisijami.

Zgornji podatki kažejo, da tudi s povečanjem prodaje v BEV cilja ne bo enostavno doseči.

Stroški vozil BEV so v veliki meri odvisni od stroškov baterije. Večina odjemalcev je navajena na doseg od 900 km do več kot 1000 km na 1 rezervoar fosilnega goriva. V primerjavi s premijskimi BEV, ki dosegajo 400 km na polnjenje v idealnih pogojih in zmerni hitrosti, so običajni avtomobili z notranjim zgorevanjem cenovno ugodnejši in imajo večjo bazo rabljenih vozil.

V drugi polovici leta 2020 in leta 2021 na trg prihajajo novi atraktivni modeli osebnih električnih in hibridnih vozil. V nekaterih evropskih državah lahko čakalna doba za nova električna vozila doseže šest ali več mesecev, število avtomobilov na trg pa je omejeno.

Pri visokih cenah električnih vozil, z manj kot polovico razpona na eno polnjenje v primerjavi z avtomobili na fosilna goriva, čakalnimi dobavnimi roki, čakalnimi časi, da novi modeli postanejo rabljeni za prodajo po nižjih cenah, omejeno življenjsko dobo baterije v primerjavi s konvencionalnimi vozili se postavlja vprašanje, kaj bi pospešilo prodajo električnih baterijskih vozil?

Odgovor je preprost: “inovacija” – znižanje cene baterij in povečanje energijske gostote baterije za daljši razpon z enim polnjenjem. Vendar je izvedba rešitve težavna. Glavni razlog, zakaj so baterije drage, so surovini kobalt in nikelj.

30. junija je CNBC objavil članek Tima Mullaneyja “Tesla in znanost, ki stoji za naslednjo generacijo, poceni,” milijon milj “akumulatorja električnih avtomobilov. Tim je v segmentu BEV intervjuval več strokovnjakov za avtomobilsko industrijo, raziskave in inovacije, strokovnjake za gospodarstvo in druge strokovnjake.

James Frith, vodja skladišča energije v Bloombergu New Energy Finance (Finance Nove Energije), v Londonu, je dejal, da “današnje baterije stanejo približno 147 USD / kWh, kar je padec od 1000 dolarjev leta 2010 in 381 dolarjev v letu 2015”. To je približno 128 EUR / kWh in padec približno od 872 EUR / kWh leta 2010 in približno 332 € / kWh v letu 2015. Shirley Meng, znanstvenik za materiale in profesor na kalifornijski univerzi San Diego, ki vodi šolski center za trajnostno energijo, je dejal, da “bo težko spustiti ceno pod 100 USD na kilovat”. To je približno 87 EUR za kilovat, cilj pa je znižati ceno na približno 50 EUR za kilovat, trdi analitik Wedbush Securities (vrednostni papirji), Dan Ives. V zadnjem desetletju se je cena baterije znižala do 80 %. Proizvajalci obljubljajo dodatna znižanja cen na podlagi zmanjšanja deleža kobalta in niklja v proizvodnji baterij. Raziskovalne inštitucije testirajo nove materiale, ki bi lahko nadomestile kobalt in nikelj. Litij-železove fosfatne baterije povečujejo upanje za znižanje cene. Ta tehnologija se razvija leta in lahko traja še nekaj let, preden bo v uporabi v osebnih avtomobilih na trgu.

Slovenski inštitut za kemijo je leta 2017 s Hondo pridobil dve pogodbi za raziskovanje potenciala magnezijevih baterij. Vsi rezultati raziskav so v lasti Honde. Zdaj inštitut raziskuje potencial litij-žveplovih baterij. Inštitut navaja, da “litij-žveplove baterije zagotavljajo 3 do 5-krat večjo teoretično energijsko gostoto v primerjavi z litij-ionskimi baterijami. Kljub temu pa je treba še vedno rešiti veliko nerešenih vprašanj do njihove komercialne uporabe. “