1. Občina Bohinj z DUJJP in Arrivo o problematiki javnega potniškega prometa
  2. ZIMSKI REŽIM SISTEMA GORENJSKA.BIKE
  3. Novi vozni red mestnih avtobusnih prevozov na Jesenicah
  4. Energetsko samozadostna rešitev za podeželsko območje Fuchstala v Nemčiji
  5. GLASILO ZCI ŠT. 3
  6. Hy-fcell Stuttgart
  7. Radi kolesarite? Ste kdaj kolesarili med počitnicami? Potem izpolnite to anketo!
  8. Sprejeta Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o baterijah in odpadnih baterijah
  9. Pojasnilo glede pristojnosti za urejanje javnega potniškega prometa
  10. Strokovno izobraževanje v Burgasu, Bulgarija: električni avtobusi, polnilnice, sončni paneli, digitalni sistemi in več.
  11. Izmenjava dobrih praks na področju električnega javnega prevoza
  12. V Evropskem tednu mobilnosti naj bo avto vsaj en dan doma
  13. Pešbus in Bicivlak za aktivne prihode v šolo
  14. Prelaganje odgovornosti za trenutno stanje v javnem potniškem prometu samo na DUJPP je nekorektno
  15. Višje subvencije za nakup električnih vozil za državljane
  16. Sistem izposoje koles Gorenjska.bike odslej tudi v Preddvoru
  17. Projekt StoreMORE
  18. Projekt Mobilnost RuralMED
  19. Partnerji projekta ADRIONCYCLETOUR na 5. partnerskem srečanju v Bohinju
  20. Z vlakom ali avtobusom do planinskih izhodišč
  21. Podaljšana javna objava predloga za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
  22. KOLO KOT VOZILO DO SLUŽBE – anketa
  23. Javna obravnava predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
  24. Na Tržiškem letos brezplačni turistični shuttle do planinskih izhodišč
  25. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje nakupa električnih koles
  26. Javni razpis za sofinanciranje priprave in izvedbe aktivnosti ETM v letu 2024
  27. Dejavniki javne sprejemljivosti EV, o katerih so razpravljali na srečanju v Kajaanu
  28. Odprte so prijave na 3. Nacionalno kolesarsko konferenco
  29. Začasni plovbni režim na Savi Bohinjki – zapora vstopnih mest
  30. Spodbujanje izvajanja makroregionalnih vsebin v Sloveniji
  31. GORENJSKA.BIKE: v novi sezoni se odpirajo še zadnji sistemi
  32. O PRIHODNOSTI UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  33. VABILO NA UČENJE VOŽNJE IN POLNJENJA E-VOZIL 24. aprila 2024
  34. H2MA Glasilo št.3
  35. Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji
  36. INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI – prijave so odprte
  37. 8. Nacionalna konferenca o celostnem prometnem načrtovanju
  38. GORENJSKA.BIKE: v sistema KRsKOLESOM in eKOLOka se z otvoritvenim izletom vračajo e-kolesa
  39. SAVE THE DATE: INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  40. ADRIONCYCLETOUR – četrto partnersko srečanje v Trstu v znamenju predstavitve na kolesarsko-pohodniškem sejmu v Utrechtu in prihajajočih investicijskih naložb
  41. Zaključen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  42. Polni zagona kolesarimo v službo
  43. GLASILO ZCI ŠT. 2
  44. Trajnostni prevoz do slovenskih smučišč – Bled Ski Bus
  45. Kolesarjenje za vse – povabilo na predstavitev
  46. Odprte so prijave na 8. Nacionalno konferenco o celostnem prometnem načrtovanju
  47. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  48. Najava objave Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2024-2028
  49. Posnetek delavnice za občine: Družbena omrežja v praksi
  50. V MESTNI OBČINI KRANJ NOVI E-AVTOBUSI
  51. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  52. 300 mio v bohinjsko železniško povezavo
  53. Nov vozni red v notranjem in mednarodnem železniškem prometu
  54. Glasilo ZCI št. 1
  55. Informacija za občine – objavljen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  56. Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
  57. Cikel izobraževanj: Načrtovanje in upravljanje trajnostne mobilnosti na regionalni in medobčinski ravni
  58. DRUGO IZVEDENO IZOBRAŽEVANJE V PROJEKTU ZCI, »ZERO CARBON INFRASTRUCTURE«, INTERREG EUROPE, IRSKA, CORK
  59. Glasilo H2MA št. 2
  60. Zaključek sezone GORENJSKA.BIKE, v Kranju in Škofji Loki tudi pozimi na voljo navadna kolesa
  61. ADRIONCYCLETOUR – tretje partnersko srečanje, tokrat v Kobaridu
  62. Prvega novembra brezplačen medkrajevni avtobusni prevoz
  63. RCM-ji aktivno sodelovali na zaključnem dogodku ETM 2023
  64. Ste med tistimi, ki se na delo vozite z JPP ali med večino, ki se vozi sama v lastnem avtomobilu?
  65. Na Bledu nov kolesarski poligon, otroško igrišče in 6 kolesarskih postajališč
  66. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo podpisalo pogodbo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa
  67. SmartMOVE – BREZPLAČNA IZOBRAŽEVANJA NA TEMO TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA PODJETJA
  68. ETM 2023 IN DAN BREZ AVTOMOBILA; tudi brez lastnega vozila na pohodniško turo z JPP
  69. ETM 2023 – akcija NAKUPUJEM S KOLESOM
  70. ETM 2023 – iz Tržiča, preko Naklega v Kranj s testiranjem e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  71. ETM 2023 – testiranja e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  72. Festival mobilnosti IAA MOBILITY 2023
  73. Evropski teden mobilnosti letos na temo varčnih poti
  74. GORENJSKA.BIKE – uporaba kolesa, ki je del sistema Gorenjska.bike, je prepovedana vsem mladoletnim osebam, mlajšim od 14 let
  75. ReMOBIL mednarodna poletna šola trajnostne mobilnosti za študente
  76. JULIJA IN AVGUSTA Z BREZPLAČNIM AVTOBUSOM PO BLEDU IN OKOLICI
  77. Vabimo k sodelovanju
  78. ADRIONCYCLETOUR – Izdana zloženka Poletni vozni red – s kolesom po Bohinjski progi
  79. KOLESARSKA POT BLED – BOHINJ JE GRADBIŠČE, VOŽNJA JE PREPOVEDANA
  80. ADRIONCYCLETOUR – Mladi in mobilnost v Alpah
  81. STORITVE MOBILNOSTI NA PODEŽELJU – Bischofshofen, Avstrija
  82. POVEČAN POJAV VANDALIZMA NA SISTEMU SOUPORABE KOLES MOBILN.SI
  83. Sporočilo za javnost ZCI (1)
  84. Glasilo H2MA št.1
  85. Norvežani so bili navdušeni nad predstavljenimi dobrimi praksami načrtovanja in izvajanja trajnostne mobilnosti v Sloveniji
  86. Za plačevanje priložnostnega polnjenja e-vozil v javni garažni hiši v Mechelenu, Belgiji, potrebujete le plačilno kartico, nobenih aplikacij!
  87. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  88. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  89. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  90. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  91. Delavnica ob dnevu Zemlje
  92. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  93. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  94. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  95. Uvodni sestanek projekta ZCI
  96. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  97. Uvodni sestanek projekta H2MA
  98. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  99. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  100. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  101. VABILO
  102. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  103. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  104. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  105. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  106. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  107. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  108. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  109. Konec projekta e-MOTICON
  110. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  111. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  112. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  113. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  114. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  115. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  116. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  117. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  118. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  119. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?
četrtek, 12 decembra, 2024
  1. Občina Bohinj z DUJJP in Arrivo o problematiki javnega potniškega prometa
  2. ZIMSKI REŽIM SISTEMA GORENJSKA.BIKE
  3. Novi vozni red mestnih avtobusnih prevozov na Jesenicah
  4. Energetsko samozadostna rešitev za podeželsko območje Fuchstala v Nemčiji
  5. GLASILO ZCI ŠT. 3
  6. Hy-fcell Stuttgart
  7. Radi kolesarite? Ste kdaj kolesarili med počitnicami? Potem izpolnite to anketo!
  8. Sprejeta Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o baterijah in odpadnih baterijah
  9. Pojasnilo glede pristojnosti za urejanje javnega potniškega prometa
  10. Strokovno izobraževanje v Burgasu, Bulgarija: električni avtobusi, polnilnice, sončni paneli, digitalni sistemi in več.
  11. Izmenjava dobrih praks na področju električnega javnega prevoza
  12. V Evropskem tednu mobilnosti naj bo avto vsaj en dan doma
  13. Pešbus in Bicivlak za aktivne prihode v šolo
  14. Prelaganje odgovornosti za trenutno stanje v javnem potniškem prometu samo na DUJPP je nekorektno
  15. Višje subvencije za nakup električnih vozil za državljane
  16. Sistem izposoje koles Gorenjska.bike odslej tudi v Preddvoru
  17. Projekt StoreMORE
  18. Projekt Mobilnost RuralMED
  19. Partnerji projekta ADRIONCYCLETOUR na 5. partnerskem srečanju v Bohinju
  20. Z vlakom ali avtobusom do planinskih izhodišč
  21. Podaljšana javna objava predloga za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
  22. KOLO KOT VOZILO DO SLUŽBE – anketa
  23. Javna obravnava predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
  24. Na Tržiškem letos brezplačni turistični shuttle do planinskih izhodišč
  25. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje nakupa električnih koles
  26. Javni razpis za sofinanciranje priprave in izvedbe aktivnosti ETM v letu 2024
  27. Dejavniki javne sprejemljivosti EV, o katerih so razpravljali na srečanju v Kajaanu
  28. Odprte so prijave na 3. Nacionalno kolesarsko konferenco
  29. Začasni plovbni režim na Savi Bohinjki – zapora vstopnih mest
  30. Spodbujanje izvajanja makroregionalnih vsebin v Sloveniji
  31. GORENJSKA.BIKE: v novi sezoni se odpirajo še zadnji sistemi
  32. O PRIHODNOSTI UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  33. VABILO NA UČENJE VOŽNJE IN POLNJENJA E-VOZIL 24. aprila 2024
  34. H2MA Glasilo št.3
  35. Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji
  36. INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI – prijave so odprte
  37. 8. Nacionalna konferenca o celostnem prometnem načrtovanju
  38. GORENJSKA.BIKE: v sistema KRsKOLESOM in eKOLOka se z otvoritvenim izletom vračajo e-kolesa
  39. SAVE THE DATE: INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  40. ADRIONCYCLETOUR – četrto partnersko srečanje v Trstu v znamenju predstavitve na kolesarsko-pohodniškem sejmu v Utrechtu in prihajajočih investicijskih naložb
  41. Zaključen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  42. Polni zagona kolesarimo v službo
  43. GLASILO ZCI ŠT. 2
  44. Trajnostni prevoz do slovenskih smučišč – Bled Ski Bus
  45. Kolesarjenje za vse – povabilo na predstavitev
  46. Odprte so prijave na 8. Nacionalno konferenco o celostnem prometnem načrtovanju
  47. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  48. Najava objave Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2024-2028
  49. Posnetek delavnice za občine: Družbena omrežja v praksi
  50. V MESTNI OBČINI KRANJ NOVI E-AVTOBUSI
  51. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  52. 300 mio v bohinjsko železniško povezavo
  53. Nov vozni red v notranjem in mednarodnem železniškem prometu
  54. Glasilo ZCI št. 1
  55. Informacija za občine – objavljen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  56. Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
  57. Cikel izobraževanj: Načrtovanje in upravljanje trajnostne mobilnosti na regionalni in medobčinski ravni
  58. DRUGO IZVEDENO IZOBRAŽEVANJE V PROJEKTU ZCI, »ZERO CARBON INFRASTRUCTURE«, INTERREG EUROPE, IRSKA, CORK
  59. Glasilo H2MA št. 2
  60. Zaključek sezone GORENJSKA.BIKE, v Kranju in Škofji Loki tudi pozimi na voljo navadna kolesa
  61. ADRIONCYCLETOUR – tretje partnersko srečanje, tokrat v Kobaridu
  62. Prvega novembra brezplačen medkrajevni avtobusni prevoz
  63. RCM-ji aktivno sodelovali na zaključnem dogodku ETM 2023
  64. Ste med tistimi, ki se na delo vozite z JPP ali med večino, ki se vozi sama v lastnem avtomobilu?
  65. Na Bledu nov kolesarski poligon, otroško igrišče in 6 kolesarskih postajališč
  66. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo podpisalo pogodbo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa
  67. SmartMOVE – BREZPLAČNA IZOBRAŽEVANJA NA TEMO TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA PODJETJA
  68. ETM 2023 IN DAN BREZ AVTOMOBILA; tudi brez lastnega vozila na pohodniško turo z JPP
  69. ETM 2023 – akcija NAKUPUJEM S KOLESOM
  70. ETM 2023 – iz Tržiča, preko Naklega v Kranj s testiranjem e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  71. ETM 2023 – testiranja e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  72. Festival mobilnosti IAA MOBILITY 2023
  73. Evropski teden mobilnosti letos na temo varčnih poti
  74. GORENJSKA.BIKE – uporaba kolesa, ki je del sistema Gorenjska.bike, je prepovedana vsem mladoletnim osebam, mlajšim od 14 let
  75. ReMOBIL mednarodna poletna šola trajnostne mobilnosti za študente
  76. JULIJA IN AVGUSTA Z BREZPLAČNIM AVTOBUSOM PO BLEDU IN OKOLICI
  77. Vabimo k sodelovanju
  78. ADRIONCYCLETOUR – Izdana zloženka Poletni vozni red – s kolesom po Bohinjski progi
  79. KOLESARSKA POT BLED – BOHINJ JE GRADBIŠČE, VOŽNJA JE PREPOVEDANA
  80. ADRIONCYCLETOUR – Mladi in mobilnost v Alpah
  81. STORITVE MOBILNOSTI NA PODEŽELJU – Bischofshofen, Avstrija
  82. POVEČAN POJAV VANDALIZMA NA SISTEMU SOUPORABE KOLES MOBILN.SI
  83. Sporočilo za javnost ZCI (1)
  84. Glasilo H2MA št.1
  85. Norvežani so bili navdušeni nad predstavljenimi dobrimi praksami načrtovanja in izvajanja trajnostne mobilnosti v Sloveniji
  86. Za plačevanje priložnostnega polnjenja e-vozil v javni garažni hiši v Mechelenu, Belgiji, potrebujete le plačilno kartico, nobenih aplikacij!
  87. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  88. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  89. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  90. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  91. Delavnica ob dnevu Zemlje
  92. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  93. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  94. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  95. Uvodni sestanek projekta ZCI
  96. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  97. Uvodni sestanek projekta H2MA
  98. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  99. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  100. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  101. VABILO
  102. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  103. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  104. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  105. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  106. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  107. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  108. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  109. Konec projekta e-MOTICON
  110. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  111. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  112. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  113. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  114. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  115. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  116. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  117. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  118. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  119. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?

Električna kolesa – prihodnost je tukaj in zdaj

Trend je že preplavil marsikatero evropsko mesto in državo, vse bolj pa se uveljavlja tudi pri nas. Kaj je njegovo bistvo?

Kolesa s pomožnim električnim motorjem sicer poznamo že vrsto let, a svoj zagon so dobila s prihodom električnih avtomobilov in s tem večjo prepoznavnost in zanimanje v javnosti. V veliko pomoč temu dejstvu je tudi tehnični napredek z zmogljivejšimi akumulatorji, manjšimi električnimi motorji in vse večjo zanesljivostjo tehnike. Zato so se kolesa s pomožnim električnim motorjem približala tudi običajnim uporabnikom in ne samo zanesenjakom s tehničnim znanjem. Vendar pozor – električna kolesa niso »mopedi« z električnim pogonom, pri katerih se po cesti pelješ s privijanjem ročice. Pedala je še vedno treba vrteti, le električni motor v kolesu nam pomaga, da marsikatero strmino ali razdaljo lažje premagamo. V tujini se je za električna kolesa uveljavil izraz »pedelec«, ki opisno opozarja, da moramo tudi pri takšnih kolesih še vedno pritiskati na pedala. In mogoče je čas, da tudi v Sloveniji sprejmemo podobno, če ne kar isto ime za kolesa s pomožnim električnim motorjem.

Osnovna in najbolj prepoznavna lastnost električnih koles je, da je še vedno treba obračati pedala, a s precej manj moči in truda kot pri običajnemu kolesu. Še najbolj se to občuti na klancih; rahel pritisk na pedalo sproži delovanje elektromotorja, ki nas brez večjega truda požene navzgor po klancu, katerega bi z navadnim kolesom težje zmogli. Povedano drugače: tudi strmi klanci se na električnem kolesu spremenijo v ravnino in so dostopni širšemu krogu kolesarjev.

Tradicionalni kolesarji bodo ob tem zagotovo pripomnili, da je: »Kolesarjenje vendar zdravo in koristno našemu telesu!« To je seveda res, a upoštevajmo dejstvo, da niso vsi kolesarji zgolj zaradi nabiranja kondicije. V večjih mestih, tudi v Sloveniji, kolo vse bolj postaja glavno prevozno sredstvo. Z njim se vozimo v službo in po opravkih. Ob tem se nam odpirajo nove možnosti razvoja na področju izboljšanja kolesarske infrastrukture tako na javnih površinah kot tudi v podjetjih. Kolesarjem prijazna podjetja jim namreč uredijo pokrite kolesarnice in tudi tuše, če se v službo pripeljejo prepoteni. Pomožni električni motor na kolesu bo pot v službo in domov naredil nadvse prijetno in nenaporno.

Zapisal: Andrej Zalokar, manager e-mobilnosti v okviru projekta LENA

E-mobilnost pred vrati – kako so nanje pripravljene gorenjske občine?

V juniju 2018 so bile pod drobnogled vzete politike gorenjskih občin povezane z e-mobilnostjo, znotraj Celostnih prometnih strategij (CPS).

O politiki EU, da bo treba spremeniti naše potovalne navade in načine prevoza iz klasičnega v okolju prijaznejše oblike, med katerimi je tudi e-mobilnost, čivkajo že vrabci na strehah. Sprašujemo pa se kako se na to pripravljajo gorenjske občine? Pod drobnogled smo vzeli zaključene projekte Celostnih prometnih strategij (CPS), ki so jih pripravili v občinah Kranj (mestna občina), Jesenice, Bled, Radovljica, Tržič, Škofja Loka, Šenčur in Žiri. CPS je dokument, ki omogoča občinam dolgoročnejše načrtovanje na področju infrastrukture in promocije. Le ena izmed njih (občina Bled) ima v dokumentu konkretno s termini, obsegom dela in predvidenimi stroški navedeno postavitev e-polnilnic. Tri občine (Kranj, Šenčur, Škofja Loka) imajo na eni strani navedeno usmeritev v e-avtomobile, ena (Radovljica) omenja projekt e-MOTICON, ki se izvaja v sodelovanju RRA Gorenjske in Gorenjskih elektrarn, dve občini (Jesenice, Tržič) e-mobilnosti praktično ne navajata. Nas bo razvoj spet prehitel in bomo jadikovali nad izgubljenimi priložnostmi in državo?

 

Zapisal: Andrej Zalokar, Studio OREH

Tuttlingen prizorišče e-mobilnosti

V Tuttlingenu, Nemčiji, je od 28. do 30. junija 2018 potekalo izobraževanje za uvajanje e-kolesarstva v sklopu transnacionalnega projekta LENA, sofinanciranega iz EU sredstev, Programa INTERREG Podonavje.

Glavni cilj projekta LENA je okrepitev skupnih in povezanih pristopov za trajnostno rabo v zavarovanih območjih NATURA 2000 v porečju Donave in njenih pritokih. Projekt ustvarja nove podjetniške priložnosti, ki temeljijo na gospodarskih dejavnostih povezanih z naravo.

Od 27. do 30. Junija je v Tuttlingenu, Nemčija potekalo izobraževanje za menedžerja e-mobilnosti. Na njem so se srečali projektni vodje iz partnerskih držav Nemčije, Bolgarije, Romunije ter Slovenije in bodoči menedžerji e-mobilnosti v partnerskih regijah. Prvi dan je prisotne pozdravil župan mesta gospod Emil Buschle, takoj zatem pa so udeleženci začeli z delom. Delavnica je bila razdeljena v teoretični in praktični del.

V teoretičnem delu so pridobili znanja s področij splošnega pregleda e-mobilnosti, pravnega vidika s primerjavo stanj v Nemčiji, Bolgariji, Romuniji in Sloveniji ter naloge in zahteve za delo menedžerja e-mobilnosti. Predstavljen je bil sistem polnilnic za e-kolesa v mestu Tuttlingen in okolici, organizacija sistema izposoje, tehničnih lastnostih in vrstah e-koles (električna kolesa in ‘pedelec’ koles s pomožnim električnim motorjem. Teoretični del se je zaključil z razpravo o merilih, marketinškem in komunikacijskem pristopu ter možnostih razvoja na regionalnem in mednarodnem trgu.

V praktičnem delu so udeleženci na e-pedelec kolesih prevozili del trase Donavske kolesarske poti, si ogledali ponudbo enega izmed kolesarskih počivališč kjer so se lastniki iz kmetijske dejavnosti preusmerili v ‘kolesarjem prijaznega ponudnika’ s ponudbo nastanitve, servisa in najema e-koles. Kot prikaz intermodalnosti so se na izhodišče vrnili z vlakom. Tu se je pokazala slaba lastnost e-koles namreč njihova teža. Spraviti okoli 25 kg težko kolo po stopnicah vlaka je kar zalogaj sploh če upoštevamo, da so njihovi lastniki večinoma starejše osebe. Zelo zanimiv je bi ogled trgovine in servisa specializiranega za e-kolesa.

Zadnji dan delavnice so se udeleženci udeležili posveta o ‘Izzivih e-mobilnosti’ v kampusu univerze Tuttlingen ter si ogledali sejem ‘Dan E-mobilnosti’, ki je bil sploh prvič organiziran. Da je e-mobilnost v Nemčiji pomembna je dokazal tudi minister za promet dežele Baden-Wurtenberg gospod Winfried Harmann, ki je sejem odprl. Na ogled so se postavili praktično vsi ponudniki e-avtomobilov in e-koles. Med njimi so bila tako mestna, gorska kot tudi tovorna kolesa. Poučna delavnica nam je pokazala, da se moram v Sloveniji čimprej in temeljito pripraviti na prihod e-kolesarjev, ki so velikanska priložnost predvsem za turizem.

 

 

Zapisal: Andrej Zalokar, Studio OREH