1. VABILO NA UČENJE VOŽNJE IN POLNJENJA E-VOZIL 24. aprila 2024
  2. H2MA Glasilo št.3
  3. Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji
  4. INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI – prijave so odprte
  5. 8. Nacionalna konferenca o celostnem prometnem načrtovanju
  6. GORENJSKA.BIKE: v sistema KRsKOLESOM in eKOLOka se z otvoritvenim izletom vračajo e-kolesa
  7. SAVE THE DATE: INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  8. ADRIONCYCLETOUR – četrto partnersko srečanje v Trstu v znamenju predstavitve na kolesarsko-pohodniškem sejmu v Utrechtu in prihajajočih investicijskih naložb
  9. Zaključen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  10. Polni zagona kolesarimo v službo
  11. GLASILO ZCI ŠT. 2
  12. Trajnostni prevoz do slovenskih smučišč – Bled Ski Bus
  13. Kolesarjenje za vse – povabilo na predstavitev
  14. Odprte so prijave na 8. Nacionalno konferenco o celostnem prometnem načrtovanju
  15. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  16. Najava objave Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2024-2028
  17. Posnetek delavnice za občine: Družbena omrežja v praksi
  18. V MESTNI OBČINI KRANJ NOVI E-AVTOBUSI
  19. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  20. 300 mio v bohinjsko železniško povezavo
  21. Nov vozni red v notranjem in mednarodnem železniškem prometu
  22. Glasilo ZCI št. 1
  23. Informacija za občine – objavljen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  24. Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
  25. Cikel izobraževanj: Načrtovanje in upravljanje trajnostne mobilnosti na regionalni in medobčinski ravni
  26. DRUGO IZVEDENO IZOBRAŽEVANJE V PROJEKTU ZCI, »ZERO CARBON INFRASTRUCTURE«, INTERREG EUROPE, IRSKA, CORK
  27. Glasilo H2MA št. 2
  28. Zaključek sezone GORENJSKA.BIKE, v Kranju in Škofji Loki tudi pozimi na voljo navadna kolesa
  29. ADRIONCYCLETOUR – tretje partnersko srečanje, tokrat v Kobaridu
  30. Prvega novembra brezplačen medkrajevni avtobusni prevoz
  31. RCM-ji aktivno sodelovali na zaključnem dogodku ETM 2023
  32. Ste med tistimi, ki se na delo vozite z JPP ali med večino, ki se vozi sama v lastnem avtomobilu?
  33. Na Bledu nov kolesarski poligon, otroško igrišče in 6 kolesarskih postajališč
  34. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo podpisalo pogodbo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa
  35. SmartMOVE – BREZPLAČNA IZOBRAŽEVANJA NA TEMO TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA PODJETJA
  36. ETM 2023 IN DAN BREZ AVTOMOBILA; tudi brez lastnega vozila na pohodniško turo z JPP
  37. ETM 2023 – akcija NAKUPUJEM S KOLESOM
  38. ETM 2023 – iz Tržiča, preko Naklega v Kranj s testiranjem e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  39. ETM 2023 – testiranja e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  40. Festival mobilnosti IAA MOBILITY 2023
  41. Evropski teden mobilnosti letos na temo varčnih poti
  42. GORENJSKA.BIKE – uporaba kolesa, ki je del sistema Gorenjska.bike, je prepovedana vsem mladoletnim osebam, mlajšim od 14 let
  43. ReMOBIL mednarodna poletna šola trajnostne mobilnosti za študente
  44. JULIJA IN AVGUSTA Z BREZPLAČNIM AVTOBUSOM PO BLEDU IN OKOLICI
  45. Vabimo k sodelovanju
  46. ADRIONCYCLETOUR – Izdana zloženka Poletni vozni red – s kolesom po Bohinjski progi
  47. KOLESARSKA POT BLED – BOHINJ JE GRADBIŠČE, VOŽNJA JE PREPOVEDANA
  48. ADRIONCYCLETOUR – Mladi in mobilnost v Alpah
  49. STORITVE MOBILNOSTI NA PODEŽELJU – Bischofshofen, Avstrija
  50. POVEČAN POJAV VANDALIZMA NA SISTEMU SOUPORABE KOLES MOBILN.SI
  51. Sporočilo za javnost ZCI (1)
  52. Glasilo H2MA št.1
  53. Norvežani so bili navdušeni nad predstavljenimi dobrimi praksami načrtovanja in izvajanja trajnostne mobilnosti v Sloveniji
  54. Za plačevanje priložnostnega polnjenja e-vozil v javni garažni hiši v Mechelenu, Belgiji, potrebujete le plačilno kartico, nobenih aplikacij!
  55. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  56. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  57. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  58. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  59. Delavnica ob dnevu Zemlje
  60. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  61. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  62. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  63. Uvodni sestanek projekta ZCI
  64. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  65. Uvodni sestanek projekta H2MA
  66. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  67. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  68. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  69. VABILO
  70. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  71. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  72. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  73. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  74. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  75. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  76. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  77. Konec projekta e-MOTICON
  78. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  79. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  80. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  81. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  82. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  83. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  84. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  85. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  86. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  87. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?
ponedeljek, 22 aprila, 2024
  1. VABILO NA UČENJE VOŽNJE IN POLNJENJA E-VOZIL 24. aprila 2024
  2. H2MA Glasilo št.3
  3. Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji
  4. INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI – prijave so odprte
  5. 8. Nacionalna konferenca o celostnem prometnem načrtovanju
  6. GORENJSKA.BIKE: v sistema KRsKOLESOM in eKOLOka se z otvoritvenim izletom vračajo e-kolesa
  7. SAVE THE DATE: INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  8. ADRIONCYCLETOUR – četrto partnersko srečanje v Trstu v znamenju predstavitve na kolesarsko-pohodniškem sejmu v Utrechtu in prihajajočih investicijskih naložb
  9. Zaključen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  10. Polni zagona kolesarimo v službo
  11. GLASILO ZCI ŠT. 2
  12. Trajnostni prevoz do slovenskih smučišč – Bled Ski Bus
  13. Kolesarjenje za vse – povabilo na predstavitev
  14. Odprte so prijave na 8. Nacionalno konferenco o celostnem prometnem načrtovanju
  15. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  16. Najava objave Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2024-2028
  17. Posnetek delavnice za občine: Družbena omrežja v praksi
  18. V MESTNI OBČINI KRANJ NOVI E-AVTOBUSI
  19. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  20. 300 mio v bohinjsko železniško povezavo
  21. Nov vozni red v notranjem in mednarodnem železniškem prometu
  22. Glasilo ZCI št. 1
  23. Informacija za občine – objavljen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  24. Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
  25. Cikel izobraževanj: Načrtovanje in upravljanje trajnostne mobilnosti na regionalni in medobčinski ravni
  26. DRUGO IZVEDENO IZOBRAŽEVANJE V PROJEKTU ZCI, »ZERO CARBON INFRASTRUCTURE«, INTERREG EUROPE, IRSKA, CORK
  27. Glasilo H2MA št. 2
  28. Zaključek sezone GORENJSKA.BIKE, v Kranju in Škofji Loki tudi pozimi na voljo navadna kolesa
  29. ADRIONCYCLETOUR – tretje partnersko srečanje, tokrat v Kobaridu
  30. Prvega novembra brezplačen medkrajevni avtobusni prevoz
  31. RCM-ji aktivno sodelovali na zaključnem dogodku ETM 2023
  32. Ste med tistimi, ki se na delo vozite z JPP ali med večino, ki se vozi sama v lastnem avtomobilu?
  33. Na Bledu nov kolesarski poligon, otroško igrišče in 6 kolesarskih postajališč
  34. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo podpisalo pogodbo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa
  35. SmartMOVE – BREZPLAČNA IZOBRAŽEVANJA NA TEMO TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA PODJETJA
  36. ETM 2023 IN DAN BREZ AVTOMOBILA; tudi brez lastnega vozila na pohodniško turo z JPP
  37. ETM 2023 – akcija NAKUPUJEM S KOLESOM
  38. ETM 2023 – iz Tržiča, preko Naklega v Kranj s testiranjem e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  39. ETM 2023 – testiranja e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  40. Festival mobilnosti IAA MOBILITY 2023
  41. Evropski teden mobilnosti letos na temo varčnih poti
  42. GORENJSKA.BIKE – uporaba kolesa, ki je del sistema Gorenjska.bike, je prepovedana vsem mladoletnim osebam, mlajšim od 14 let
  43. ReMOBIL mednarodna poletna šola trajnostne mobilnosti za študente
  44. JULIJA IN AVGUSTA Z BREZPLAČNIM AVTOBUSOM PO BLEDU IN OKOLICI
  45. Vabimo k sodelovanju
  46. ADRIONCYCLETOUR – Izdana zloženka Poletni vozni red – s kolesom po Bohinjski progi
  47. KOLESARSKA POT BLED – BOHINJ JE GRADBIŠČE, VOŽNJA JE PREPOVEDANA
  48. ADRIONCYCLETOUR – Mladi in mobilnost v Alpah
  49. STORITVE MOBILNOSTI NA PODEŽELJU – Bischofshofen, Avstrija
  50. POVEČAN POJAV VANDALIZMA NA SISTEMU SOUPORABE KOLES MOBILN.SI
  51. Sporočilo za javnost ZCI (1)
  52. Glasilo H2MA št.1
  53. Norvežani so bili navdušeni nad predstavljenimi dobrimi praksami načrtovanja in izvajanja trajnostne mobilnosti v Sloveniji
  54. Za plačevanje priložnostnega polnjenja e-vozil v javni garažni hiši v Mechelenu, Belgiji, potrebujete le plačilno kartico, nobenih aplikacij!
  55. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  56. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  57. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  58. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  59. Delavnica ob dnevu Zemlje
  60. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  61. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  62. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  63. Uvodni sestanek projekta ZCI
  64. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  65. Uvodni sestanek projekta H2MA
  66. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  67. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  68. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  69. VABILO
  70. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  71. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  72. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  73. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  74. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  75. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  76. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  77. Konec projekta e-MOTICON
  78. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  79. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  80. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  81. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  82. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  83. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  84. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  85. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  86. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  87. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?

Baterijska električna vozila (BEV) so v takšni ali drugačni obliki prisotna že od leta 1851, tehnologija vodikovih gorivnih celic pa je bila izumljena leta 1839. Vodik so na nek način uporabljali kot gorivo že v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Poskusi uporabe vodika za pogon avtomobilov so opaženi že pred navedenim datumom. Kljub temu industrija fosilnih goriv prevladuje v mobilnosti že približno 160 let.

Kratice:

OVE: obnovljivi viri energije H2: vodik BEV: baterijska električna vozila
V2G: izmenjava električne energije v smeri iz baterije vozila v omrežje V2V: izmenjava električne energije v smeri iz baterije vozila v baterijo drugega vozila V2H: izmenjava električne energije v smeri iz baterije vozila v domače omrežje (uporaba električnih naprav v gospodinjstvu) ali druge vrste stavbe.

 

Primerjava:

Proizvodnja elektrike Proizvodnja vodika
Za Proti Za Proti
Elektriko je potrebno pridobivati iz OVE ali jedrske energije. Naložbe v OVE imajo slabe strani (npr. nestabilen vir energije, motnje v krajini, ekosistemih, stroški vzdrževanja, omejena življenjska doba). Jedrska energija (npr. radioaktivni odpadki, potencialno varnostno tveganje, izpust tople vode v reke) Uporaba električne energije, ki bi bila sicer izgubljena, za njeno shranjevanje. Obstaja nekaj načinov okolju prijazne proizvodnje H2. Z metodo elektrolize z membrano za izmenjavo polimerov je energetska učinkovitost vodika 80 % in ga je mogoče proizvesti na mestu. Izgube energije pri proizvodnji H2 z elektrolizo iz obnovljivih virov so 30 %
Lahko se proizvaja doma. Dodatna naložba, omejena življenjska doba, sčasoma zmanjšanje zmogljivosti. Visoka specifična energija (energija na enoto mase). Proizvodnja je predraga za domačo proizvodnjo H2.
Lahko zagotovi neodvisnost od omrežja. Ustvari nove investicijske stroške. Stranski produkt proizvodnje H2 je toplota, ki jo je mogoče uporabiti Vzpostaviti je treba infrastrukturo za proizvodnjo H2.
Investicija v proizvodnjo se lahko ekonomsko kaj hitro »povrne« z razliko v stroških v primerjavi z drugimi viri energije. Ekonomska upravičenost investicije ni absolutna. Preizkušajo se nove tehnologije glede tega, kako in kje je mogoče ustvariti H2. Inovacija potrebuje dodatna sredstva.
Proizvodnja električne energije iz OVE je cenejša od proizvodnje H2. / / Proizvodni stroški na kraju samem so lahko višji zaradi manjših količin proizvodnje.
Stroški električne energije so v primerjavi z vodikom približno 8-krat cenejši / / Visoki stroški proizvodnje.
Distribucija elektrike Distribucija vodika
Za Proti Za Proti
Infrastruktura električnega omrežja že obstaja. Za zmanjšanje izgub energije v omrežju je bolje, da se kabelsko omrežje položi v zemljo, kar je drago. Distribucija H2 se lahko izvede z vozilom, po sistemu cevi ali pa se H2 proizvede na mestu. Treba je vzpostaviti infrastrukturo, kar je dolgotrajno in drago.
Izgubo energije pri distribuciji je mogoče zmanjšati z zemeljskim kabelskim omrežjem. Izgube pri distribuciji električne energije po omrežju so od 5 % do 30 %. / Distribucija vodika po cevovodih povzroči od 10 % do 40 % izgube energije.
/ / / Če se proizvodnja vodika izvaja izven kraja, je treba stroške transporta, transportne emisije in izgubo energije vračunati v ceno vodika.
/ / / Distribucija H2 z vozilom ima več slabosti (draga, energetsko potratna, potrebno je posebno vozilo, omejena zmogljivost …)
Hramba električne energije Hramba vodika
Za Proti Za Proti
Brez posebnih pogojev, razen prostora za baterije. Proizvodnja baterij in potrebni naravni viri – nekoliko omejeni viri, materiali komponent. Dejstvo, da ga je mogoče shraniti. Posebni pogoji za shranjevanje H2 (nizke, stabilne temperature, prostor)
Akumulator v vozilu je sistem za shranjevanje. Življenjska doba baterij je omejena. Življenjska doba baterije se skrajša z vsakim dogodkom izmenjave energije in je odvisna od moči/hitrosti polnjenja. / Shranjevanje H2 je dražje od shranjevanja električne energije.
Možnost postavitve sistema za shranjevanje doma. Investicija časa, denarja in znanja. / Omejena uporabnost z vidika shranjevanja in uporabe v primerjavi z električno energijo.
Sistem za shranjevanje je razmeroma enostaven za namestitev. Dodatna naložba, ki se gospodinjstvom finančno morda ne bi izplačala. / Za shranjevanje vodika kot plina je strošek dodatnih 13 % izgube energije, utekočinjen vodik izgubi 40 % začetne energije, vključno s težo hladilnikov in samega hlajenja.
Sistem za shranjevanje električne energije (baterije) je uporaben za vzdrževanje stabilnosti obremenitve električnega omrežja. / / Treba je vzpostaviti infrastrukturo.
Recikliranje Recikliranje
Za Proti Za Proti
Možnost recikliranja Dodatni viri Ni potrebno /
Priložnost za posel in vrednost za lastnika / / /
Dosegljivost in strošek postavitve infrastrukture Dosegljivost in strošek postavitve infrastrukture
Za Proti Za Proti
Veliko lažje je postaviti polnilne postaje za polnjenje električnih vozil in jih priključiti na omrežje. V nekaterih primerih je potrebna povečana zmogljivost omrežja. / V večini držav je H2 črpalk malo.
Nižja naložba je potrebna za postavitev infrastrukture za polnjenje BEV kot za vozila H2. / / Postavitev infrastrukture je draga.
Strošek izdelave vozila Strošek izdelave vozila
Za Proti Za Proti
Nižja cena izdelave od vozil H2. Večkratna uporaba 1 avtomobilske platforme za znižanje proizvodnih stroškov. Teža baterij. Brez dodatne teže zaradi baterij. Zaenkrat so stroški avtomobilov na vodik previsoki, da bi dosegli povpraševanje, ki bi sprožilo višji obseg ponudbe.
/ Visoka vlaganja v tehnološki razvoj. / Visoka vlaganja v tehnološki razvoj.
/ / / Stroški proizvodnje vozil H2 so dražji od proizvodnje BEV.
Uporabnost baterij Rezervoar
Za Proti Za Proti
Uporabljajo se lahko za »V2G« ali »V2V« ali »V2H«. / Dolgoživost Posebna in draga tehnologija
Druga življenjska doba baterij. Omejena življenjska doba in sčasoma zmanjšana zmogljivost uporabe. / Proces pretvorbe H2 v elektriko s čistim vodikom porabi dodatnih 40 % energije, kar ima za posledico 60 % energijsko učinkovitost rezervoarja.
Polnjenje vozila Polnjenje vozila
Za Proti Za Proti
Poceni počasno polnjenje. Relativno drago hitro polnjenje, vendar še vedno počasnejše kot polnjenje H2. Hitro polnjenje. Strošek H2 je v primerjavi z električno energijo približno 8-krat dražji.
BEV je mogoče polniti doma. Odvisno od uporabe vozila je potreben čas in načrtovanje za polnjenje BEV Enostavno in varno polnjenje. Ni primeren za domače polnjenje.
Učinkovitost polnjenja baterije je 99% Na polnilnih parkih se maksimalna moč polnjenja na vozilo lahko zmanjša glede na število vozil, ki se polnijo na polnilnicah ob istem času. Brez zmanjšanja polnilne zmogljivosti. Potreba po zadostni in funkcionalni infrastrukturi.
Enostavno polnjenje. Učinkovitost polnjenja baterije se sčasoma zmanjša in običajno priporočeno polnjenje/uporaba je približno 60 do 70 % kapacitete baterije – med 20% in 80%. / Ponudba H2 mora zadostovati za pokrivanje povpraševanja.
/ Možnosti plačila polnjenja ni tako enostavno, kot so ljudje vajeni za fosilna goriva. Možnosti plačila zaračunavanja so lahko enake, kot so jih ljudje vajeni za fosilna goriva. /
/ Postanek na javnem polnilnem mestu se lahko podaljša za čas polnjenja drugega/drugih vozil – nastajanje čakalnih vrst. Čakalne vrste kot pri polnjenju vozila na fosilna goriva. /
Avtonomija km Avtonomija km
Za Proti Za Proti
Izboljšuje se. Nekoliko nizka avtonomija z enim polnjenjem. Kapaciteta baterije/domet vpliva na ceno vozila. Daljši doseg v primerjavi z avtonomijo BEV z enim polnjenjem, še posebej za težka vozila. /
Splošna uporabnost Splošna uporabnost
Za Proti Za Proti
Relativno varna uporaba. Posebna obravnava gorečih vozil. Varna uporaba. Število modelov osebnih avtomobilov je malo.
Dobro deluje za ultra lahka in lahka letala, majhne in pol velike čolne, trajekte, avtobuse. Ni zelo primeren za težka vozila (tovorna ali potniška letala, velike ladje – križarke, …) Idealno potencialno gorivo za pogon težkih vozil, kot so letala, čolni, tovornjaki in podobno, vojaška vozila Draga vozila – dvakrat ali trojno strošek BEV (npr. avtobusi)
/ Izgube energije so tudi pri polnjenju baterij in zaradi puščanja baterij lahko znašajo okoli 30% izgub energije. Uveljavlja se v segmentu avtobusov in HDV Izgube za vodik lahko skupaj, odvisno od različnih dejavnikov, znašajo do 56 %.
/ / Izkoristek gorivnih celic in elektromotorja je okoli 90-95 %. Pretvorba iz izmeničnega toka v enosmerni tok predstavlja izgube tudi za vodik v smislu enosmernega toka iz gorivnih celic, ki se pretvori v izmenični tok, ki napaja motor.
/ / / Polnilna infrastruktura mora biti postavljena za vse segmente vozil.

 

Če imate dodatne, informacije, prednosti in slabosti za oba vira energije ter povezano infrastrukturo in vozila, ne oklevajte in nam pošljite svoje komentarje prek spletnega komunikacijskega orodja e-HUB.

Osnovne informacije o vodiku – H2

Vodik je nevidni naravni plin, ki je najbolj razširjen kemični element, vendar zelo redek v obliki plina.

Vodik je mogoče proizvesti iz različnih virov, kot so zemeljski plin, jedrska energija, bioplin in obnovljiva energija, kot sta sonce in veter. Izziv je izkoriščanje vodika kot plina v velikem obsegu za gorivo v transportu, za uporabo v gospodinjstvih in industriji.

V energetski industriji se za uporabljajo barvne kode, ki opredeljujejo način proizvodnje vodika. Uradno ni univerzalnega poimenovanja za različne tipe vodika in barvna opredelitev se lahko v prihodnje spremeni.

Barvna opredelitev vodika glede na način proizvodnje in posledice:

Viri:

Arso, 2012: Energy losses in conversion and transmission. Found on:  http://kazalci.arso.gov.si/sl/content/izgube-energije-v-pretvorbi-prenosu-1, 2021.

World Economic Forum, 2021: 2020 was a breakthrough year for electric vehicles. Here’s why. Found on: https://www.weforum.org/agenda/2021/01/electric-vehicles-breakthrough-tesla-china/, 2021

IEA, 2020: Global EV outlook 2020. Found on: https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2020, 2021

NREL, 2021: Hydrogen Production and Delivery. Found on: https://www.nrel.gov/hydrogen/hydrogen-production-delivery.html, 2021

Skillshare,  2018: The Truth about Hydrogen. Found on: https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY, 2021.

Two Bit Da Vinci, 2018: Why Battery Electric Cars are Dominating Hydrogen Fuel Cell Cars. Found on: https://www.youtube.com/watch?v=k7JRIUPhSJE, 2021

Wikipedia, 2021: William Robert Grove. Found on: https://en.wikipedia.org/wiki/William_Robert_Grove, 2021

Wikipedia, 2021: François Isaac de Rivaz. Found on: https://en.wikipedia.org/wiki/Fran%C3%A7ois_Isaac_de_Rivaz, 2021

Addy Majewski, 2021: »Fossil Fuels and Future Mobility«, DieselNet. Found on: https://dieselnet.com/tech/energy_mobility.php, 2021.

Hyundai Motor UK, 2018: All-new Nexo. Found on: https://www.hyundai.co.uk/new-cars/nexo, 2021.

National grid, 2004: »Energy explained, What is hydrogen?« Found on: https://www.nationalgrid.com/stories/energy-explained/what-is-hydrogen, 2022