1. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  2. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  3. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  4. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  5. Delavnica ob dnevu Zemlje
  6. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  7. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  8. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  9. Uvodni sestanek projekta ZCI
  10. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  11. Uvodni sestanek projekta H2MA
  12. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  13. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  14. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  15. VABILO
  16. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  17. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  18. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  19. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  20. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  21. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  22. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  23. Konec projekta e-MOTICON
  24. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  25. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  26. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  27. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  28. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  29. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  30. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  31. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  32. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  33. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?
petek, 2 junija, 2023
  1. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  2. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  3. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  4. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  5. Delavnica ob dnevu Zemlje
  6. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  7. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  8. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  9. Uvodni sestanek projekta ZCI
  10. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  11. Uvodni sestanek projekta H2MA
  12. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  13. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  14. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  15. VABILO
  16. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  17. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  18. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  19. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  20. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  21. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  22. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  23. Konec projekta e-MOTICON
  24. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  25. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  26. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  27. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  28. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  29. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  30. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  31. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  32. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  33. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?
Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov

Prebivalci Slovenije svojih mobilnostnih navad niso pripravljeni spreminjati na račun bistvenega poslabšanja učinkovitosti in udobja.

Raziskava o trajnostni mobilnosti prebivalcev Slovenije je pokazala, da četudi je prehod k trajnostni mobilnosti pomemben za kar 65 odstotkov prebivalcev Slovenije, tovrstne oblike mobilnosti uporablja le manjši del, medtem ko večina svoje poti opravlja z osebnim avtomobilom. Še enkrat več se je potrdila teza, da je v Sloveniji za spremembo mobilnostnih navad in zmanjšanje števila vozil na naših cestah nujna vzpostavitev učinkovitega in inovativnega sistema javnega prometa. Ko bo javni potniški promet ustrezna alternativa osebnemu avtomobilu – da bomo torej z javnim prometom svoje poti opravili vsaj enako hitro, udobno in cenovno ugodneje –, ga bo uporabljalo več državljank in državljanov.

V okviru projekta ReMOBIL, katerega glavni cilj je dolgoročno zmanjševanje negativnih okoljskih učinkov prometa, ki so posledica neuporabe trajnostnih oblik mobilnosti tako na lokalni, regionalni kot tudi državni ravni ter dolgoročno izboljšanje upravljanja trajnostne mobilnosti, je Mediana, inštitut za raziskovanje trga in medijev, za AMZS in druge partnerje projekta izvedla javnomnenjsko raziskavo na temo trajnostne mobilnosti in uporabe sredstev za trajnostno mobilnost. Cilj je bil preveriti mobilnostne navade prebivalcev Slovenije, oceniti izkušnje s trajnostnimi prometnimi sredstvi (hoja, kolo, skiro, javni potniški promet, souporaba vozil) in preveriti izzive za večjo uporabo trajnostnih prometnih sredstev.

Raziskava je pokazala, da le manjši del anketiranih uporablja trajnostne oblike mobilnosti, pri njihovi uporabi pa prednjačijo predvsem mladi, upokojenci in prebivalci urbanih okolij, ki imajo ustrezen dostop do javnega potniškega prometa in ne morejo uporabljati avtomobila. Večina vprašanih (65 odstotkov) uporablja avto, skoraj polovica pravi, da se po opravkih peljejo sami s svojim avtomobilom (47 odstotkov), več kot tretjina isto pravi za pot v službo ali šolo (36 odstotkov). Z vidika trajnostne mobilnosti je pozitiven delež tistih, ki obvladljive razdalje premagujejo s trajnostnimi oblikami mobilnosti (55 odstotkov).

Najpogostejši razlog za uporabo javnega potniškega prometa je pomanjkanje parkirnih prostorov (48 odstotkov), 43 odstotkov pa pravi, da javni promet uporablja, ker se jim zdi boljše za okolje. Med neuporabniki prednjačijo razlogi, da pot z avtomobilom opravijo hitreje kot z javnim prevozom (63 odstotkov), slabe povezave med lokacijami (59 odstotkov) in neprimeren urnik (56 odstotkov).

Odgovor na vprašanje o pomembnosti dejavnikov mobilnosti nakazuje tudi povsem pričakovano rešitev slovenskih mobilnostnih zagat: najpomembnejši je opraviti pot najhitreje, kolikor je mogoče (71 odstotkov), sledita samostojnost oziroma neodvisnost pri odločanju in cena poti (oba 61 odstotkov).

Vsi rezultati in izsledki raziskave

O raziskavi:

  • čas izvajanja: oktober 2022
  • velikost vzorca: 804 v okviru Medianinega spletnega panela; reprezentativen za prebivalce Slovenije po spolu, starosti in regiji
  • vzorčni okvir: prebivalci Republike Slovenije, splošna populacija, 18–70 let

Javnomnenjska raziskava je del aktivnosti projekta ReMOBIL, ki je sofinanciran s sredstvi Finančnega mehanizma Evropskega gospodarskega prostora (EGP) 2014–2021 in pripadajoče slovenske udeležbe v okviru javnega razpisa za sofinanciranje projektov v okviru programa Blaženje podnebnih sprememb in prilagajanje nanje. Finančni mehanizem EGP predstavlja prispevek Islandije, Lihtenštajna in Norveške k zeleni, konkurenčni in vključujoči Evropi.

Opomba: pri uporabi izsledkov raziskave se mora navesti poleg vira – akronima projekta tudi vir financiraja (navedeno zgoraj).