V nekaterih nerazvitih deželah je različica kočije, »avtomobila, ki ga vleče konj, še vedno prva izbira prevoznega sredstva, v kolikor človek ne želi hoditi. Pred več kot 5500 leti je bila v rabi volovska oprega.
Vir: Wikipedia
Lokomotiva z baterijskim pogonom, ki jo je zasnoval Charles Page, je obstajala že leta 1851.
Vir: Wikipedia
1881 je bil Trouvé Tricikel, prvo električno cestno vozilo, del pariškega cestnega prometa.
Vir: Wikipedia
1882 sta Ayrton in Perry predstavila svojo verzijo električnega tricikla.
Vir: Wikipedia
Wernerjev Elektromot je bil prvi trolibus na svetu, izdelan v podjetju Simens v Berlinu 1882.
Vir: Wikipedia
1887 je Volk Electric predstavil novo različico električnega tricikla – Dog-Cart
Vir: Wikipedia
1887 je Volk Electric predstavil novo različico električnega tricikla – Dog-Cart
Vir: Wikipedia
Leta 1899 je bil zgrajen električni avto, ki ga je podjetje Porche predstavilo kot »Semper Vivus« – vedno živ, na svetovni razstavi v Parizu, leta 1900. Najvišja hitrost tega avtomobila je bila 50km/h in je z enim polnjenjem prevozil 50km.
Vir: Wikipedia
Ob koncu 19 stoletja so potekale dirke z električnimi avtomobili.
Camille Jenatzy je 29. Aprila 1899, v električnem vozilu La Jamais Contente, prevozil takrat rekordnih 105.882 km/h.
Vir: Wikipedia
Lohner-Porsche sta zgradila štiri-pogonski električni dirkalnik leta 1900.
Vir: Wikipedia
EMW 340 je zgradilo podjetje Eisenacher Motorenwerke. Zgrajen je bil med leti 1949 in 1955.
Vir: Wikipedia
DKW električni tovornjak je bil zgrajen med letoma 1949 in 1962, v Ingolstadtu, z močjo 23,5 kW (32hp) in največjo hitrostjo med 70 in 80 km/h.
Vir: Wikipedia
Ob električnih avtomobilih so se pojavile tudi ideje o polnilnicah za električna komercialna vozila, namenjena urbanemu prometu z največjo hitrostjo od 25 do 30 km/h in zmožnostjo prevoziti razdaljo od 60 do 80km. Polnilnica bi omogočala hitro zamenjavo prazne baterije s polno.
Vir: Lastauto Omnibus Classic 1 from Mai 1940
Ob električnih avtomobilih so se pojavile tudi ideje o polnilnicah za električna komercialna vozila, namenjena urbanemu prometu z največjo hitrostjo od 25 do 30 km/h in zmožnostjo prevoziti razdaljo od 60 do 80km. Polnilnica bi omogočala hitro zamenjavo prazne baterije s polno.
Vir: Lastauto Omnibus Classic 1 from Mai 1940
Na fotografiji je prikazan Tama Model E4S-47v eni od izdelanih različic. Izdelava se je začela serijsko od 1947 na Japonskem. Moč naj bi bila 3.3 kW, najvišja hitrost je bila 35 km/h in zmogljivost prevoza razdalje z enim polnjenjem – razpon obremenitve 65 km. Za nadzor hitrosti je bil voznik opremljen z ročnim menjalnikom.
Vir: Wikipedia
Enfield 8000, ki ga je izdelal Enfield-Neorion, 1973, je bil opremljen z 6 kW električnim motorjem in svinčene akumulatorske baterije. Skupno je bilo izdelanih 120 avtomobilov. Najvišja hitrost je bila 77 km/h in razpon obremenitve približno 64km.
Vir: Wikipedia
Od leta 2000 naprej:
Tesla Roadster 2006 z 248 bhp (251 PS/185 kW) pri 8000 rpm in 286 Nm (211 lb·ft/29.2 kgm), dosega najvišjo hitrost 209 km/h, z 46.0 g/km emisije ogljikovega dioksida.
Vir: Auto Motor Sport
Framo Truck je prva serija električnih tovornjakov, z razponom obremenitve 250km, kapaciteto od 57 do 318kWh in pogonom od 80 do 420 kW (maksimalna moč 480 kW).
Vir: Auto Motor Sport
Avtonomni osebni hitri tranzit (PRT – Presonal Rapid Transit) za 4 osebe s polnjenjem po potrebi ima najvišjo hitrost 50km/h in razpon obremenitve 30km. Sistem PRT 2getthere v Masdarju je bil prvi sistem PRT, ki je bil odprt za javnost 28. novembra 2010. Sistem je zdaj v petem letu delovanja in prevaža več kot 30.000 potnikov na mesec ter doseže odlično razpoložljivost sistema v višini 99,9%. Lokacija: mesto Masdar, Abu Dabi
Vir: 2getthere
Nizozemski profesor je leta 2010 zasnoval SUPERBUS (BEV), z najvišjo hitrostjo 250km/h in močjo 588kW, z dolžino 15m in višino 1.65m, ima zmožnost prevoziti 23 oseb 200km s polno baterijo. Izdelan je bil prototip, ki je uspešno prestal preizkušnjo na terenu. 15. 5. 2012 je dobil registrsko tablico in s tem uporabno dovoljenje za transport potnikov.
Vir: TU Delft
MAN Metropolis (BEV + podaljševalec razdalje), z najvišjo hitrostjo 89km/h, težo 26t, baterijo 105kWh, močjo 286kW, z navorom 1650 Nm, ima 2 menjalnika hitrosti. Zadnji pogon (REX): 3.0l TDI z 95kW generatorjem. Razpon obremenitve: dnevna izmena (8h + 2x 22m³). Tovornjak je namenje zbiranju smeti za približno 150km. Uporabljal se je blizu Antwerpna, sedaj se v Münchnu.
Vir: MAN / Benteler
Trenutno razpoložljivi električni avtomobili so predstavljeni glede na znamko, obliko karoserije, ceno, razpoložljivost, največjo hitrost, čas pospeševanja, doseg, učinkovitost, hitrost polnjenja na spodnji povezavi.
Pričakovano:
Avtonomni osebni hitri tranzit za 24 oseb, nadgradnja sistema PRT, z avtonomnim upravljanjem je predvidena v letu 2025. Najvišja hitrost bo ostala 50km/h, prav tako razpon obremenitve 50km. Lokacija projekta je Azija, srednji Vzhod, Nizozemska (2018)
Vir: 2getthere / ALTRAN
Prihodnost:
Audi Aicon, študija ima štiri elektromotorje skupno z močjo 260 kW in 550 Nm maksimalnega navora, razpon obremenitve z enim polnjenjem je 800 km pri hitrost 130km/h in v manj kot 30min napolni 80% baterije.
Vir: Auto Motor Sport / VW
Posebna zahvala gre Klausu Feldmannu, vodji e-mobilnosti za Altran Engineering B.V. za inspiracijsko prezentacijo. Zahvala gre tudi Programu Interreg Europe.
Vir: Airbus