
V nekaterih nerazvitih deželah je različica kočije, »avtomobila, ki ga vleče konj, še vedno prva izbira prevoznega sredstva, v kolikor človek ne želi hoditi. Pred več kot 5500 leti je bila v rabi volovska oprega.
Vir: Wikipedia

Lokomotiva z baterijskim pogonom, ki jo je zasnoval Charles Page, je obstajala že leta 1851.
Vir: Wikipedia

1881 je bil Trouvé Tricikel, prvo električno cestno vozilo, del pariškega cestnega prometa.
Vir: Wikipedia

1882 sta Ayrton in Perry predstavila svojo verzijo električnega tricikla.
Vir: Wikipedia

Wernerjev Elektromot je bil prvi trolibus na svetu, izdelan v podjetju Simens v Berlinu 1882.
Vir: Wikipedia

1887 je Volk Electric predstavil novo različico električnega tricikla – Dog-Cart
Vir: Wikipedia

1887 je Volk Electric predstavil novo različico električnega tricikla – Dog-Cart
Vir: Wikipedia

Leta 1899 je bil zgrajen električni avto, ki ga je podjetje Porche predstavilo kot »Semper Vivus« – vedno živ, na svetovni razstavi v Parizu, leta 1900. Najvišja hitrost tega avtomobila je bila 50km/h in je z enim polnjenjem prevozil 50km.
Vir: Wikipedia
Ob koncu 19 stoletja so potekale dirke z električnimi avtomobili.

Camille Jenatzy je 29. Aprila 1899, v električnem vozilu La Jamais Contente, prevozil takrat rekordnih 105.882 km/h.
Vir: Wikipedia

Lohner-Porsche sta zgradila štiri-pogonski električni dirkalnik leta 1900.
Vir: Wikipedia

EMW 340 je zgradilo podjetje Eisenacher Motorenwerke. Zgrajen je bil med leti 1949 in 1955.
Vir: Wikipedia

DKW električni tovornjak je bil zgrajen med letoma 1949 in 1962, v Ingolstadtu, z močjo 23,5 kW (32hp) in največjo hitrostjo med 70 in 80 km/h.
Vir: Wikipedia

Ob električnih avtomobilih so se pojavile tudi ideje o polnilnicah za električna komercialna vozila, namenjena urbanemu prometu z največjo hitrostjo od 25 do 30 km/h in zmožnostjo prevoziti razdaljo od 60 do 80km. Polnilnica bi omogočala hitro zamenjavo prazne baterije s polno.
Vir: Lastauto Omnibus Classic 1 from Mai 1940

Ob električnih avtomobilih so se pojavile tudi ideje o polnilnicah za električna komercialna vozila, namenjena urbanemu prometu z največjo hitrostjo od 25 do 30 km/h in zmožnostjo prevoziti razdaljo od 60 do 80km. Polnilnica bi omogočala hitro zamenjavo prazne baterije s polno.
Vir: Lastauto Omnibus Classic 1 from Mai 1940

Na fotografiji je prikazan Tama Model E4S-47v eni od izdelanih različic. Izdelava se je začela serijsko od 1947 na Japonskem. Moč naj bi bila 3.3 kW, najvišja hitrost je bila 35 km/h in zmogljivost prevoza razdalje z enim polnjenjem – razpon obremenitve 65 km. Za nadzor hitrosti je bil voznik opremljen z ročnim menjalnikom.
Vir: Wikipedia

Enfield 8000, ki ga je izdelal Enfield-Neorion, 1973, je bil opremljen z 6 kW električnim motorjem in svinčene akumulatorske baterije. Skupno je bilo izdelanih 120 avtomobilov. Najvišja hitrost je bila 77 km/h in razpon obremenitve približno 64km.
Vir: Wikipedia
Od leta 2000 naprej:

Tesla Roadster 2006 z 248 bhp (251 PS/185 kW) pri 8000 rpm in 286 Nm (211 lb·ft/29.2 kgm), dosega najvišjo hitrost 209 km/h, z 46.0 g/km emisije ogljikovega dioksida.
Vir: Auto Motor Sport

Framo Truck je prva serija električnih tovornjakov, z razponom obremenitve 250km, kapaciteto od 57 do 318kWh in pogonom od 80 do 420 kW (maksimalna moč 480 kW).
Vir: Auto Motor Sport

Avtonomni osebni hitri tranzit (PRT – Presonal Rapid Transit) za 4 osebe s polnjenjem po potrebi ima najvišjo hitrost 50km/h in razpon obremenitve 30km. Sistem PRT 2getthere v Masdarju je bil prvi sistem PRT, ki je bil odprt za javnost 28. novembra 2010. Sistem je zdaj v petem letu delovanja in prevaža več kot 30.000 potnikov na mesec ter doseže odlično razpoložljivost sistema v višini 99,9%. Lokacija: mesto Masdar, Abu Dabi
Vir: 2getthere

Nizozemski profesor je leta 2010 zasnoval SUPERBUS (BEV), z najvišjo hitrostjo 250km/h in močjo 588kW, z dolžino 15m in višino 1.65m, ima zmožnost prevoziti 23 oseb 200km s polno baterijo. Izdelan je bil prototip, ki je uspešno prestal preizkušnjo na terenu. 15. 5. 2012 je dobil registrsko tablico in s tem uporabno dovoljenje za transport potnikov.
Vir: TU Delft

MAN Metropolis (BEV + podaljševalec razdalje), z najvišjo hitrostjo 89km/h, težo 26t, baterijo 105kWh, močjo 286kW, z navorom 1650 Nm, ima 2 menjalnika hitrosti. Zadnji pogon (REX): 3.0l TDI z 95kW generatorjem. Razpon obremenitve: dnevna izmena (8h + 2x 22m³). Tovornjak je namenje zbiranju smeti za približno 150km. Uporabljal se je blizu Antwerpna, sedaj se v Münchnu.
Vir: MAN / Benteler
Pričakovano:

Avtonomni osebni hitri tranzit za 24 oseb, nadgradnja sistema PRT, z avtonomnim upravljanjem je predvidena v letu 2025. Najvišja hitrost bo ostala 50km/h, prav tako razpon obremenitve 50km. Lokacija projekta je Azija, srednji Vzhod, Nizozemska (2018)
Vir: 2getthere / ALTRAN

MAN e-tovornjak (BEV) dosega najvišjo hitrost 89km/h, tehta 32t, ima baterijo 154kWh, z močjo 350kW, navor 3450 Nm. Razpon neposredne obremenitve je med dnevom z oportunitetnim polnjenjem 150 kW, približno 200 km.
Vir: MAN

PSA OPEL eAMPERA ima moč 150 kW,najvišjo hitrostjo 150 km/h, maksimalnim navorom 350 Nm, litij-ionsko baterijo 60 kWh, razpon obremenitve 520km (Novi evropski vozni cikel – NEDC za določanje emisij)
Vir: Electric & Hybrid Vehicle Technology International / Auto Motor Sport

Nissan Leaf 2018 ima moč 110/160 kW, najvišjo hitrost 144 km/h, maksimalni navor 320 Nm, litij-ionsko baterijo 40 / 60 kWh in razpon obremenitve 378 / 500km (NEDC)
Vir: Electric & Hybrid Vehicle Technology International / Auto Motor Sport

e-Golf ima moč 100 kW, najvišjo hitrost 150 km/h, maksimalni navor 290 Nm, litij-ionsko baterijo 35.8 kWh in razpon obremenitve 300km (NEDC)
Vir: Electric & Hybrid Vehicle Technology International / Auto Motor Sport

TOYOTA MIRAI ima moč 114 kW, najvišjo hitrost 178 km/h, maksimalni navor 335 Nm, je na gorivne celice – vodik 5kg (700bar) in ima razpon obremenitve 500km (NEDC)
Vir: TOYOTA

Tesla MODEL S ima moč 315 / 515 kW, najvišjo hitrost 225 / 250 km/h, maksimalni navor 660 / app. 1000 Nm, litij-ionsko baterijo 75 / 100 kWh in razpon obremenitve 466 / 632km (NEDC).
Vir: TESLA

Tesla MODEL X ima moč 245 / 386 / 568 kW, najvišjo hitrost 210 / 250 km/h, maksimalni navor 660 / app.1000 Nm, litij-ionsko baterijo 75 / 100 kWh in razpon obremenitve 417 / 565km (NEDC)
Vir: Wikipedia

Tesla MODEL 3 ima moč 192 kW, najvišjo hitrost 209 / 225 km/h, maksimalni navor 660 / app.1000 Nm, litij-ionsko baterijo 50 / 75 in razpon obremenitve 354 / 499 km (NEDC)
Vir: TESLA

Tesla Model Roadster (Darkstar) ima moč 185 kW pri 8000 rpm in navoru286 Nm (211 lb·ft/29.2 kgm), najvišjo hitrost 209 km/h in emisijo oglikovega dioksida 46.0 g/km ter razpon obremenitve 350 km.
Vir: TESLA

Cestni scooter Asynchronous, ima moč baterije 30 kW, maksimalni navor 130 Nm, baterijo 20.6 Kw/h, razpon obremenitve 80 km in najvišjo hitrost 80 km / h.
Vir: Wikipedia

Renault Kangoo Z.E. ima baterijo 33 kWh, najvišjo hitrost 80 do 115 km / h in razpon obremenitve do 270 km glede na NEDC.
Vir: Wikipedia

Kia Soul EV ima litijsko-ionsko polimerno baterijo 81 kW, razpon obremenitve do 200 km, največjo hitrost 145km/h, največji navor 285 Nm.
Vir: Kia
Prihodnost:

Audi Aicon, študija ima štiri elektromotorje skupno z močjo 260 kW in 550 Nm maksimalnega navora, razpon obremenitve z enim polnjenjem je 800 km pri hitrost 130km/h in v manj kot 30min napolni 80% baterije.
Vir: Auto Motor Sport / VW

Mercedes EQ Model naj bi imel s specifična skupna zmogljivost več kot 60 kWh in razpon obremenitve približno 400 km.
Vir: Auto Motor Sport / VW

Borgward Model BXi7 je zasnovan 5 sedežni SUV, s sinhronim motorjem v stalni pripravljenosti, z močjo 200kW, maksimalnim navorom 400Nm, litij-ionsko baterijo, maksimalna hitrost 200 km/h, z razponom obremenitve do 500km.
Vir: Borgward

Smart Vision EQ fortwo je zasnova mini prevoznega sredstva z močjo 60 kW in maksimalnim navorom 160 Nm, kapaciteto 17.6 kWh in razponom obremenitve od 110 do 120 km.
Vir: Wikipedia

e.GO Life 60 naj bi imel 23,9 kWh litij-ionsko baterijo, do 194 km razpona obremenitve, največjo hitrost 160 km/h.
Vir: e.GO

Cestni cooter Prototip C16 iz leta 2014 iz 3-D printerja.
Vir: Wikipedia

Urbani e-Tovornjak Mercedes je zasnoval prvi električni tovornjak z navorom na kolesih 11,000 Nm, največjim razpona obremenitve 200 km, baterijo 212 kWh in močjo polnjenja 100 kW. Prvi tovrstni tovornjaki naj bi bili dostavljeni kupcem leta 2017.
Vir: Wikipedia/Mercedes-Benz

Posebna zahvala gre Klausu Feldmannu, vodji e-mobilnosti za Altran Engineering B.V. za inspiracijsko prezentacijo. Zahvala gre tudi Programu Interreg Europe.
Vir: Airbus
Posebna zahvala gre Klausu Feldmannu, vodji e-mobilnosti za Altran Engineering B.V. za inspiracijsko prezentacijo. Zahvala gre tudi Programu Interreg Europe.