Druge oblike mobilnosti
V tej rubriki je poudarek na hoji oz. pešačenju, saj je to človeku najbolj naravna oblika gibanja z vrsto pozitivnih učinkov. Raziskave kažejo, da bi z vsakodnevno 11-minutno hitro hojo lahko zmanjšali tveganje za številne bolezni. Zato bomo predstavljali pobude, kot sta na primer Pešbus in Bicivlak in dobre prakse različnih oblik mobilnosti, ki jih uvajajo doma in v tujini.
Nekaj razlogov za manj voženj in več pešačenja:
- prihranimo denar; postopoma bomo prihranili pri gorivu in vzdrževanju vozila;
- manj vožnje zmanjša naš ogljični odtis; če smo pozorni na zmanjševanje emisij ogljikovega dioksida, je manj vožnje in več hoje dober način za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov;
- hoja zmanjša stroške parkiranja; pogosto ne najdemo prostega parkirnega mesta ali pa je parkiranje plačljivo;
- hoja je dobra vadba; 30 minut na dan je preprosta in redna telesna dejavnost, ki jo zdravniki priporočajo za našo telesno pripravljenost;
- hoja je brezplačna, s souporabo vozil, rabo javnega prevoza in z vožnjo z avtomobilom so povezani stroški;
- med hojo ni izgubljenega časa za npr. polnjenje goriva, iskanje ključev, odmrzovanje vetrobranskega stekla. Tudi vzdrževanje vozila nam vzame čas, ki bi ga lahko porabili za kaj drugega;
- na sprehodu smo deležni je več svežega zraka kot med vožnjo;
- pešačenje lahko izboljša naše duševno počutje; vožnja lahko povzroča stres, dolgočasje in osamljenost in temu se lahko izognemo s sprehodom. Tudi naše telesno zdravje namreč pozitivno vpliva na vaše duševno zdravje (vir).
Sodobnejši življenjski slog v prostor prinaša tudi druge oblike mobilnosti. V urbanih središčih vse pogosteje srečujemo skiroje, e-skiroje in podobne rekvizite, ki jih je potrebno upoštevati pri nadaljnjem prostorskem načrtovanju.