Na Irskem, v mestu Cork, je 17. In 18. oktobra 2023 potekalo izobraževanje na temo urbane logistike in uvajanja mobilnosti na alternativna goriva, ki so se ga udeležili partnerji projekta in zainteresirani deležniki iz devetih evropskih držav.
Mestni svet Cork je v sodelovanju z Erasmus Centrom za urbano, pristaniško in transportno gospodarstvo organiziral drugo izobraževanje o uvajanju infrastrukture in mobilnosti na alternativne vire goriv. Tokratna tematika je naslovila izzive in prednosti uvajanja tovornih električnih koles za namen prevoza tovora v urbanih okoljih, konsolidacijske centre, brezemisijske urbane cone in lokalne politike, ki spodbujajo uvajanje tovrstne mobilnosti.
Poleg častnega govornika, župana mesta Cork, Cllr Kierana McCarthya so bili glavni predavatelji Darren McAdam-O’Connell, koordinator foruma mobilnosti in transporta v Coku, ki je predstavil mobilnost v mestu Cork, Justine Looney, podjetnica in lastnica cvetličarne Douglas Street Flower Shop, ki je predstavila delovanje lokalne iniciative za trajnostno dostavo, M. Nefs iz Erazmusa UPT, ki je predstavil vlogo konsolidacijskih centrov in mrež, tipe t. i. centrov in logističnih vozlišč (večmodalne, mestne, mikro, paketne, gradbene, premogovniške, idr.). SENATOR, transnacionalni projekt dostave zadnjega kilometra, so-financiran s strani programa Horizon 2020, med An Post, nacionalno pošto na Irskem, španskim mestom Zaragoza in mestnim svetom Dublin, je predstavil Aoife O’Connor. Tipe tovornih koles in njihovo uporabo v Evropi je predstavil Tom Assmann iz univerze Megdeburg. Bart Dumoulin, Bond Beter Leefmilieu, je predstavil flamsko izkušnjo z Zelemin dogovorom za trajnostno urbano logistiko in priporočila. V tem sklopu je bila odprta diskusija o zelenem dogovoru in njegovih političnih ambicijah, izzivih in rešitvah pri uvajanju trajnostne urbane logistike in o priporočilih za regionalne in lokalne vlade. Epilog diskusije je bil, da je, kljub določenim prednostim tovrstega transporta, potrebno upoštevati ekonomsko vzdržnost in upravičenost tovrstnih investicij, pripravljenost delovne sile za uporabo tovrstnih prevoznih sredstev, investicije v javno polnilno infrastrukturo in kupno moč prebivalcev, ki so v vsakem primeru plačniki zelenega prehoda, direktno s plačilom storitev ali indirektno preko davkov.
Drugi dan je bil delno namenjen izobraževanju in izmenjavi izkušenj, delno partnerskemu sestanku. V prvem delu so bila v obravnavi ponovno tovorna kolesa. Tokrat je bila predstavljena švedska izkušnja, s strani Andrè Benaima iz energetske agencije južne Švedske. Sledile sta interaktivni delavnici za izmenjavo mnenj in vtisov iz izobraževanja prvega in drugega dne.