Parking Keerdok je nova parkirna hiša, dokončana 2022, od središča mesta Mechelen oddaljena nekaj minut hoje, s 528 parkirnimi mesti za osebna vozila, polnilno infrastrukturo za osebna električna vozila, sistemom so-uporabe avtomobilov, koles in električnih skirojev ter kolesarnico s polnilno infrastrukturo za e-kolesa. Ima tudi pisarniške prostore in supermarket.
Stavba je zasnovana s strani POLO arhitekturnega biroja. Inovativnost te zgradbe, njene zasnove, je v njeni fleksibilnosti prilagajanja trenutnim potrebam in možnim prihodnjim družbenim potrebam.
Stavba, ki je prvenstveno parkirna hiša, ima 172kWp inštalirano sončno elektrarno, ki ne pokriva vedno energetskih potreb stavbe.
Sončna elektrarna bi morala zadostovati za energetske potrebe pisarn, trgovine in polnjenja električnih vozil, vendar se zgodi, da pri polnjenju vozil le teh ne pokriva niti na sončen dan. V takih primerih, ko proizvodnja električne energije ne pokriva potreb, je električna energija vzeta iz omrežja.
“Mesto Mechelen si je na strehi in ob strani stavbe želelo več sončnih panelov, vendar so arhitekti zavzeli stališče, da bi le ti skazili estetiko stavbe in delno zmanjšali prilagodljivost stavbe na morebitne prihodnje spremembe,” je izjavila Ann Vandeurzen iz javne uprave mesta Mechelen.
Višina nadstropij omogoča umestitev dodatnega nadstropja med vsakim od obstoječih nadstropij. Parkirišča so brez sredinskih podpornih stebrov, za namen omogočanja varnosti za prihodnja samo-vozeča vozila. Po drugi strani zasnova stavbe omogoča hitro spremembo namembnosti. Nadstropja se lahko spremenijo v namestitvene enote, na primer stanovanja, pisarne, trgovine, v šolo ali vrtec. V zadnjih dveh nadstropjih so v lupino stavbe že umeščene pisarne. Izolirane so z lesom in stekleno volno. Streha nad pisarnami ima na terasi mali vrt z drevesi.
Stavbo je financirala privatna investicijska družba, izvedbo projekta je koordinirala javna uprava mesta Mechelen. Naložba je stala 20 milijonov eurov.
V bližini parkirne hiše je v načrtu in delni izvedbi izgradnja stanovanjskih objektov. Parkirna hiša bo tako služila kratkoročnemu in dogoročnemu parkiranju. Sistem so-uporabe vozil je že del ponudbe parkirišča, pri tem testirajo tudi sistem izmenjave električne energije iz baterij v vozilu v omrežje (V2G). Odvzem električne energije iz vozila je pri eni izmenjavi maksimalno 30 %. Podjetje Energytix je postavilo 4 DC in 20 AC polnilnih postaj in 2 DC polnilni postaji za V2G. Kabelska infrastruktura za povečanje števila polnilnih postaj je položena v vseh nadstropjih stavbe in omogoča pokritje vsakega posameznega parkirnega prostora. Takoj, ko se bo povpraševanje na obstoječih polnilnicah dvignilo nad določeno mejo, bodo postavili nove polnilnice. Polnilna infrastruktura je operativna od novembra 2022.
Plačilo je omogočeno preko POS terminala s plačilno kartico, kreditno ali debetno. Na elektronskem prikazovalniku kupec izbere številko polnilne točke v katero je priključil avtomobil, določeno vsoto denarja za polnjenje glede na potrebno energijo (33,877kWh, 67,754 kWh, 135,507 kWh).
Potrebe za nalaganje aplikacije na telefon, vnos elektronskega naslova in drugih osebnih podatkov ni več. Tudi ni več potrebe po RFID karticah, podpisovanju pogodb z operaterji polnilne infrastrukture, ali izbiranju naročniških paketov za polnjenje. Seveda lahko tudi v tem primeru kupec to naredi in, po zagotovilih določene skupine ponudnikov storitev polnjenja, prihrani nekaj denarja. Po zagotovilih podjetja Energytix pa sistem plačevanja storitev polnjenja s plačilnimi karticami zagotavlja cenovno konkurenčnost v primerjavi s cenami drugih ponudnikov, ker izklučuje stroške mreže ponudnika polnjenja in roming sistemov. Poleg tega je prednost tega sistema, da je način plačevanja tako enostaven, kot, če kupec plača gorivo na samopostrežni črpalki.