Občina Bohinj se, podobno kot številne druge občine na Zgornjem Gorenjskem, sooča z vedno bolj perečo problematiko medkrajevnih avtobusnih prevozov. Ti niso odvisni od občin, temveč so v pristojnosti države, ki jih ureja skupaj z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJJP) in Arrivo, izbranim koncesionarjem za to območje. Pogoste težave na državni ravni se odražajo tudi na organizaciji šolskih prevozov, ki so delno izvedeni preko rednih linij, večinoma pa z organizacijo posebnih linijskih prevozov, ki jih izvaja Arriva. Zaradi zamud, neprihodov avtobusov ali neustreznih voznih redov je reševanje problemov skoraj vsakodnevno.
V želji po iskanju rešitev so se v ponedeljek, 18. novembra, predstavniki Občine Bohinj, Turizma Bohinj in Osnovne šole Bohinj sestali s predstavniki DUJJP in Arrive. Na sestanku so predstavniki DUJJP obljubili, da bodo resno preučili pripombe Občine Bohinj, predvsem glede integracije posebnih linijskih prevozov z rednimi linijami, in v enem mesecu predstavili predloge rešitev.
Izpostavljene težave
Župan Jože Sodja je uvodoma povzel poglavitne težave, na katere občane že dlje časa opozarjajo, in jih izpostavil kot prednostne za reševanje. Med glavnimi problemi so:
- Velika podražitev posebnih linijskih prevozov
Stroški šolskih avtobusnih prevozov so letos narasli za kar 135.000 evrov v primerjavi z lanskim letom. Gre za strošek posebnih linijskih prevozov (15 linij), ki jih financira Občina Bohinj, čeprav bi se otroci lahko vozili z rednimi avtobusi. Trenutno sta v redne linije vključeni le Koprivnik in Gorjuše, medtem ko so druge vasi, vključno z Nomenjem, pokrite s posebnimi linijskimi prevozi.
Župan je poudaril, da je integracija šolskih in rednih linij ključna, saj je za prebivalce vasi, kot sta Koprivnik in Gorjuše, redna linija edina možnost javnega prevoza. Občina je zato že pristopila k registraciji avtobusne postaje pred osnovno šolo kot uradnega postajališča. Poleg večjih stroškov avtobusov težavo predstavljajo tudi vozovnice posebnih linijskih prevozov, ki ne veljajo na rednih linijah. Zaradi tega otroci izgubijo možnost brezplačnega prevoza na popoldanske aktivnosti.
- Ukinjanje avtobusnih linij in neusklajenost med njimi
Spremembe voznih redov in uvedba novih linij so privedle do ukinjanja že uveljavljenih linij, ki so jih uporabljali predvsem dijaki in študenti. Kot primer je župan navedel ukinjeno linijo iz Bohinja do Strahinja, s katero so dijaki obiskovali Biotehniški center Naklo. Trenutno morajo prestopati na Bledu, kjer se kaže dodatna težava – linije niso usklajene, saj avtobus z Bleda odpelje še pred prihodom avtobusa iz Bohinja. To povzroča zamude in dolgotrajnejše poti. Tudi ob zamudah ni prilagoditev za povezovalne linije, kar velja tako za avtobuse kot vlake. - Preobremenjenost avtobusov v turistično bolj obremenjenih mesecih
Pogosto se dogaja, da avtobusi postanejo povsem zasedeni zaradi skupin turistov, zaradi česar se ne ustavljajo na manjših postajah ali pa nimajo več prostora za občane. To še posebej prizadene mladino in starejše, ki uporabljajo javni prevoz za vsakodnevne opravke. Zgodi se celo, da avtobusa sploh ni, kar prispeva k nezanesljivosti javnega prevoza.
Predstavniki Turizma Bohinj so opozorili še na dodatne težave v poletnem času, kot so premalo linij do Slapa Savica, nepriznavanje kartice Julijske Alpe, slaba označenost avtobusov in včasih neprimeren odnos voznikov.
Pojasnila in obeti za izboljšanje
Vodja avtobusnih prevozov pri DUJJP je pojasnil, da so se ob septembrski spremembi načina upravljanja in uvedbi novih linij pojavile začetne težave, ki jih sproti rešujejo. Težave povzročajo tudi večji promet, zastoji in dela na cestah, kar pomeni, da vseh izzivov ni mogoče takoj rešiti. Poudarili so, da so prejeli pripombe glede integracije posebnih linijskih prevozov z rednimi in menijo, da bi se z manjšimi prilagoditvami te težave lahko rešile. Integracija bi za občino pomenila občutno nižje stroške in poenotenje vozovnic za otroke, ki bi veljale tudi za popoldanske vožnje.
V zvezi z ukinjanjem linij so pojasnili, da so povečali število linij na relaciji Ljubljana – Bled, kar naj bi pozitivno vplivalo na zasedenost avtobusov na območju Bohinja. Uvedba novih linij pa ni več možna, saj je javno naročilo že zaključeno, koncesije pa podeljene.
Predstavniki Arrive so poudarili, da se soočajo z naraščajočimi stroški in pomanjkanjem kadrov. Kljub temu so izrazili pripravljenost za sodelovanje pri iskanju rešitev, ki bi olajšale težave občanov in občine.
Občina Bohinj bo še naprej aktivno sodelovala z DUJJP, Arrivo in drugimi partnerji, da bi našla dolgoročne in trajnostne rešitve za izboljšanje javnega prevoza.
Vir: Občina Bohinj