1. Podaljšana javna objava predloga za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
  2. KOLO KOT VOZILO DO SLUŽBE – anketa
  3. Javna obravnava predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
  4. Na Tržiškem letos brezplačni turistični shuttle do planinskih izhodišč
  5. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje nakupa električnih koles
  6. Javni razpis za sofinanciranje priprave in izvedbe aktivnosti ETM v letu 2024
  7. Dejavniki javne sprejemljivosti EV, o katerih so razpravljali na srečanju v Kajaanu
  8. Odprte so prijave na 3. Nacionalno kolesarsko konferenco
  9. Začasni plovbni režim na Savi Bohinjki – zapora vstopnih mest
  10. Spodbujanje izvajanja makroregionalnih vsebin v Sloveniji
  11. GORENJSKA.BIKE: v novi sezoni se odpirajo še zadnji sistemi
  12. O PRIHODNOSTI UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  13. VABILO NA UČENJE VOŽNJE IN POLNJENJA E-VOZIL 24. aprila 2024
  14. H2MA Glasilo št.3
  15. Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji
  16. INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI – prijave so odprte
  17. 8. Nacionalna konferenca o celostnem prometnem načrtovanju
  18. GORENJSKA.BIKE: v sistema KRsKOLESOM in eKOLOka se z otvoritvenim izletom vračajo e-kolesa
  19. SAVE THE DATE: INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  20. ADRIONCYCLETOUR – četrto partnersko srečanje v Trstu v znamenju predstavitve na kolesarsko-pohodniškem sejmu v Utrechtu in prihajajočih investicijskih naložb
  21. Zaključen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  22. Polni zagona kolesarimo v službo
  23. GLASILO ZCI ŠT. 2
  24. Trajnostni prevoz do slovenskih smučišč – Bled Ski Bus
  25. Kolesarjenje za vse – povabilo na predstavitev
  26. Odprte so prijave na 8. Nacionalno konferenco o celostnem prometnem načrtovanju
  27. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  28. Najava objave Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2024-2028
  29. Posnetek delavnice za občine: Družbena omrežja v praksi
  30. V MESTNI OBČINI KRANJ NOVI E-AVTOBUSI
  31. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  32. 300 mio v bohinjsko železniško povezavo
  33. Nov vozni red v notranjem in mednarodnem železniškem prometu
  34. Glasilo ZCI št. 1
  35. Informacija za občine – objavljen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  36. Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
  37. Cikel izobraževanj: Načrtovanje in upravljanje trajnostne mobilnosti na regionalni in medobčinski ravni
  38. DRUGO IZVEDENO IZOBRAŽEVANJE V PROJEKTU ZCI, »ZERO CARBON INFRASTRUCTURE«, INTERREG EUROPE, IRSKA, CORK
  39. Glasilo H2MA št. 2
  40. Zaključek sezone GORENJSKA.BIKE, v Kranju in Škofji Loki tudi pozimi na voljo navadna kolesa
  41. ADRIONCYCLETOUR – tretje partnersko srečanje, tokrat v Kobaridu
  42. Prvega novembra brezplačen medkrajevni avtobusni prevoz
  43. RCM-ji aktivno sodelovali na zaključnem dogodku ETM 2023
  44. Ste med tistimi, ki se na delo vozite z JPP ali med večino, ki se vozi sama v lastnem avtomobilu?
  45. Na Bledu nov kolesarski poligon, otroško igrišče in 6 kolesarskih postajališč
  46. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo podpisalo pogodbo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa
  47. SmartMOVE – BREZPLAČNA IZOBRAŽEVANJA NA TEMO TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA PODJETJA
  48. ETM 2023 IN DAN BREZ AVTOMOBILA; tudi brez lastnega vozila na pohodniško turo z JPP
  49. ETM 2023 – akcija NAKUPUJEM S KOLESOM
  50. ETM 2023 – iz Tržiča, preko Naklega v Kranj s testiranjem e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  51. ETM 2023 – testiranja e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  52. Festival mobilnosti IAA MOBILITY 2023
  53. Evropski teden mobilnosti letos na temo varčnih poti
  54. GORENJSKA.BIKE – uporaba kolesa, ki je del sistema Gorenjska.bike, je prepovedana vsem mladoletnim osebam, mlajšim od 14 let
  55. ReMOBIL mednarodna poletna šola trajnostne mobilnosti za študente
  56. JULIJA IN AVGUSTA Z BREZPLAČNIM AVTOBUSOM PO BLEDU IN OKOLICI
  57. Vabimo k sodelovanju
  58. ADRIONCYCLETOUR – Izdana zloženka Poletni vozni red – s kolesom po Bohinjski progi
  59. KOLESARSKA POT BLED – BOHINJ JE GRADBIŠČE, VOŽNJA JE PREPOVEDANA
  60. ADRIONCYCLETOUR – Mladi in mobilnost v Alpah
  61. STORITVE MOBILNOSTI NA PODEŽELJU – Bischofshofen, Avstrija
  62. POVEČAN POJAV VANDALIZMA NA SISTEMU SOUPORABE KOLES MOBILN.SI
  63. Sporočilo za javnost ZCI (1)
  64. Glasilo H2MA št.1
  65. Norvežani so bili navdušeni nad predstavljenimi dobrimi praksami načrtovanja in izvajanja trajnostne mobilnosti v Sloveniji
  66. Za plačevanje priložnostnega polnjenja e-vozil v javni garažni hiši v Mechelenu, Belgiji, potrebujete le plačilno kartico, nobenih aplikacij!
  67. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  68. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  69. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  70. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  71. Delavnica ob dnevu Zemlje
  72. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  73. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  74. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  75. Uvodni sestanek projekta ZCI
  76. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  77. Uvodni sestanek projekta H2MA
  78. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  79. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  80. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  81. VABILO
  82. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  83. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  84. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  85. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  86. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  87. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  88. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  89. Konec projekta e-MOTICON
  90. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  91. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  92. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  93. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  94. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  95. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  96. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  97. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  98. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  99. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?
četrtek, 18 julija, 2024
  1. Podaljšana javna objava predloga za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
  2. KOLO KOT VOZILO DO SLUŽBE – anketa
  3. Javna obravnava predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
  4. Na Tržiškem letos brezplačni turistični shuttle do planinskih izhodišč
  5. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje nakupa električnih koles
  6. Javni razpis za sofinanciranje priprave in izvedbe aktivnosti ETM v letu 2024
  7. Dejavniki javne sprejemljivosti EV, o katerih so razpravljali na srečanju v Kajaanu
  8. Odprte so prijave na 3. Nacionalno kolesarsko konferenco
  9. Začasni plovbni režim na Savi Bohinjki – zapora vstopnih mest
  10. Spodbujanje izvajanja makroregionalnih vsebin v Sloveniji
  11. GORENJSKA.BIKE: v novi sezoni se odpirajo še zadnji sistemi
  12. O PRIHODNOSTI UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  13. VABILO NA UČENJE VOŽNJE IN POLNJENJA E-VOZIL 24. aprila 2024
  14. H2MA Glasilo št.3
  15. Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji
  16. INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI – prijave so odprte
  17. 8. Nacionalna konferenca o celostnem prometnem načrtovanju
  18. GORENJSKA.BIKE: v sistema KRsKOLESOM in eKOLOka se z otvoritvenim izletom vračajo e-kolesa
  19. SAVE THE DATE: INOVATIVNE REŠITVE IN NOV MODEL UPRAVLJANJA TRAJNOSTNE MOBILNOSTI
  20. ADRIONCYCLETOUR – četrto partnersko srečanje v Trstu v znamenju predstavitve na kolesarsko-pohodniškem sejmu v Utrechtu in prihajajočih investicijskih naložb
  21. Zaključen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  22. Polni zagona kolesarimo v službo
  23. GLASILO ZCI ŠT. 2
  24. Trajnostni prevoz do slovenskih smučišč – Bled Ski Bus
  25. Kolesarjenje za vse – povabilo na predstavitev
  26. Odprte so prijave na 8. Nacionalno konferenco o celostnem prometnem načrtovanju
  27. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  28. Najava objave Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2024-2028
  29. Posnetek delavnice za občine: Družbena omrežja v praksi
  30. V MESTNI OBČINI KRANJ NOVI E-AVTOBUSI
  31. Strokovno izobraževanje v Parmi, Italija: Poslovni primeri trajnostne mobilnosti
  32. 300 mio v bohinjsko železniško povezavo
  33. Nov vozni red v notranjem in mednarodnem železniškem prometu
  34. Glasilo ZCI št. 1
  35. Informacija za občine – objavljen je javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij
  36. Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
  37. Cikel izobraževanj: Načrtovanje in upravljanje trajnostne mobilnosti na regionalni in medobčinski ravni
  38. DRUGO IZVEDENO IZOBRAŽEVANJE V PROJEKTU ZCI, »ZERO CARBON INFRASTRUCTURE«, INTERREG EUROPE, IRSKA, CORK
  39. Glasilo H2MA št. 2
  40. Zaključek sezone GORENJSKA.BIKE, v Kranju in Škofji Loki tudi pozimi na voljo navadna kolesa
  41. ADRIONCYCLETOUR – tretje partnersko srečanje, tokrat v Kobaridu
  42. Prvega novembra brezplačen medkrajevni avtobusni prevoz
  43. RCM-ji aktivno sodelovali na zaključnem dogodku ETM 2023
  44. Ste med tistimi, ki se na delo vozite z JPP ali med večino, ki se vozi sama v lastnem avtomobilu?
  45. Na Bledu nov kolesarski poligon, otroško igrišče in 6 kolesarskih postajališč
  46. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo podpisalo pogodbo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa
  47. SmartMOVE – BREZPLAČNA IZOBRAŽEVANJA NA TEMO TRAJNOSTNE MOBILNOSTI ZA PODJETJA
  48. ETM 2023 IN DAN BREZ AVTOMOBILA; tudi brez lastnega vozila na pohodniško turo z JPP
  49. ETM 2023 – akcija NAKUPUJEM S KOLESOM
  50. ETM 2023 – iz Tržiča, preko Naklega v Kranj s testiranjem e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  51. ETM 2023 – testiranja e-invalidskih vozičkov in e-pripomočkov
  52. Festival mobilnosti IAA MOBILITY 2023
  53. Evropski teden mobilnosti letos na temo varčnih poti
  54. GORENJSKA.BIKE – uporaba kolesa, ki je del sistema Gorenjska.bike, je prepovedana vsem mladoletnim osebam, mlajšim od 14 let
  55. ReMOBIL mednarodna poletna šola trajnostne mobilnosti za študente
  56. JULIJA IN AVGUSTA Z BREZPLAČNIM AVTOBUSOM PO BLEDU IN OKOLICI
  57. Vabimo k sodelovanju
  58. ADRIONCYCLETOUR – Izdana zloženka Poletni vozni red – s kolesom po Bohinjski progi
  59. KOLESARSKA POT BLED – BOHINJ JE GRADBIŠČE, VOŽNJA JE PREPOVEDANA
  60. ADRIONCYCLETOUR – Mladi in mobilnost v Alpah
  61. STORITVE MOBILNOSTI NA PODEŽELJU – Bischofshofen, Avstrija
  62. POVEČAN POJAV VANDALIZMA NA SISTEMU SOUPORABE KOLES MOBILN.SI
  63. Sporočilo za javnost ZCI (1)
  64. Glasilo H2MA št.1
  65. Norvežani so bili navdušeni nad predstavljenimi dobrimi praksami načrtovanja in izvajanja trajnostne mobilnosti v Sloveniji
  66. Za plačevanje priložnostnega polnjenja e-vozil v javni garažni hiši v Mechelenu, Belgiji, potrebujete le plačilno kartico, nobenih aplikacij!
  67. Slavnostni prevzem električnih avtobusov v Mestni občini Kranj
  68. Objavljen je javni poziv za sofinanciranje “Priprave in izvedbe aktivnosti Evropskega tedna mobilnosti v letu 2023”
  69. Študijski obisk Augsburg (Nemčija) – transport na dolge razdalje
  70. GORENJSKO KOLESARSKO OMREŽJE V CELOTI OZNAČENO TUDI NA TERENU
  71. Delavnica ob dnevu Zemlje
  72. V NOVO SEZONO SISTEMA IZPOSOJE KOLES GORENJSKA.BIKE GORENJSKE OBČINE VSTOPAJO z 59 POSTAJAMI
  73. Ste že opazili rdeče označbe kolesarskih povezav?
  74. Raziskava ReMOBIL nakazuje rešitev slovenskih mobilnostnih izzivov
  75. Uvodni sestanek projekta ZCI
  76. ReMOBIL: REGIONALNI KOORDINATORJI ETM PREDSTAVLJENI NA 7. NACIONALNI KONFERENCI O CELOSTNEM PROMETNEM NAČRTOVANJU
  77. Uvodni sestanek projekta H2MA
  78. ADRIONCYCLETOUR – sporočilo za medije
  79. Z novinarsko konferenco in uvodnim sestankom se pričenja projekt ADRIONCYCLETOUR
  80. Mednarodni dogodek za uvajanje električne mobilnosti
  81. VABILO
  82. Avtomobilska industrija v Evropi in večanje tržnega deleža baterijskih električnih vozil
  83. Prvi popolnoma električni hitri trajekt na svetu
  84. e-MOPOLI Akcijski načrt za mobilnost na alternativne vire goriv
  85. Ministrstvo za infrastrukturo vključeno v EU projekt IDACS – ID in zbiranje podatkov za trajnostna goriva v Evropi
  86. Uradno potrjen Regionalni akcijski načrt za e-mobilno infrastrukturo, e-MOTICON
  87. E-mobilnost in trajnostna mobilnost -priložnost za podjetja
  88. Micro-mobilnost: naslednja velika stvar?
  89. Konec projekta e-MOTICON
  90. Sodelovanje v prid e-mobilnosti
  91. Univerza uporabnih znanosti v Kemptnu se osredotoča na e-mobilnost od leta 2009
  92. Podpora širjenju infrastrukture za električno mobilnost na Gorenjskem
  93. Delovni sestanek v sklopu priprave Regionalnega akcijskega načrta za širjenje e-mobilne infrastrukture in e-mobilnosti, projekt e-MOTICON
  94. Transnacionalna strategija za načrtovanje električnih polnilnih postaj!
  95. ETREL INCH PRVA INTERAKTIVNA E-POLNILNA POSTAJA NA SVETU!
  96. Partnersko srečanje projekta e-MOTICON v Sloveniji
  97. Novice iz dežele Berchtesgadener, Nemčija
  98. E-mobilnost v provinci Brescia, Italija
  99. Kakšno je stanje e-mobilnosti in električnih polnilnih postaj (e-polnilnic) na območju Alp?
Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji

Strokovno srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji

Kakšno vlogo bo pri energetski neodvisnosti Slovenije igral vodik?

Zeleni vodik pomemben člen pri prehodu v brezogljično družbo, a številni izzivi in odprta vprašanja ostajajo

Ljubljana, 9. april 2024

V sklopu projekta AMETHyST je potekalo srečanje na temo vzpostavitve vrednostnih verig vodika v Sloveniji. S strokovnim znanjem, pridobljenim v sklopu projekta H2MA, je sodeloval tudi BSC Kranj –  Regionalna razvojna agencija Gorenjske. Strokovnjaki so se v razpravi strinjali, da ima vodik potencial odigrati pomembno vlogo pri zelenem prehodu in zmanjšanju ogljičnega odtisa družbe, a izpostavili so tudi številne izzive in odprta vprašanja.

V prvem delu razprave na temo politik in gospodarskih okvirjev, potrebnih za vpeljavo širše rabe t. i. zelenega vodika, so sodelovali: Davor Rašić, podsekretar Direktorata za energijo Ministrstva za okolje, podnebje in energijo; Mitja Mori, izredni profesor Oddelka za energetsko strojništvo Fakultete za strojništvo UL; Matevž Šilc, vodja projektov v Zavodu KSSENA, Blanka Odlazek, vodja projektov pri BSC Kranj – Regionalna razvojna agencije Gorenjske; Aleš Bratkovič, direktor podjetja RECUPERA d. o. o. in Vlasta Krmelj, direktorica ENERGAP.

Vodik proizveden iz obnovljivih virov energije (e.g. sonca, vetra, vode) se imenuje zeleni vodik. Vodik proizveden iz nuklearne energije se imenuje rožnati vodik. Sivi vodik se proizvaja iz metana ali zemeljskega plina, brez zajemanja toplogrednih plinov, ki nastanejo v procesu.

Razpravljavci so se strinjali, da je zaradi naraščajočih potreb po električni energiji in človeškega vpliva na podnebne spremembe pomembno povečati proizvodne vire električne energije, ki zmanjšujejo negativne vplive na okolje in so sprejemljivi za Slovenijo. Med omenjene vire spada tudi proizvodnja električne energije iz obnovljivih virov energije, ki pa pri proizvodnji vodika predstavljajo tako priložnosti kot izzive.

Vodik se v industriji uporablja že desetletja, vendar večinoma ni proizveden iz obnovljivih virov energije. Udeleženci razprave so se strinjali, da vidijo vlogo vodika proizvedenega na okolju prijaznejši način, predvsem v dekarbonizaciji industrije in delno pri transportu s težkimi prevoznimi sredstvi. Hkrati pa lahko na gospodarstvo pozitivno vpliva tudi razvojno raziskovalna dejavnost povezana z razvojem vodikovih tehnologij.

Izzivov pri vzpostavitvi verig vrednosti za vodik je precej. V nadaljevanju jih izpostavljamo le nekaj od tistih, ki so bili omenjeni na dogodku.  Zeleni vodik, kot nosilec energije, se, v idealnem in najbolj smiselnem scenariju, prideluje iz viškov proizvedene energije iz obnovljivih virov s pomočjo elektrolizerja, vendar proizvodnja električne energije iz obnovljivih virov ni konstantna ter zato ne zagotavlja konstantnih viškov proizvodne električne energije. Po drugi strani pa trenutna tehnologija elektrolizerjev zahteva za optimalno življenjsko dobo elektrolizerja in sprejemljive stroške delovanja, bolj ali manj konstantno frekvenco delovanja elektrolizerja. Slednje pri stroških proizvodnje in proizvodnih kapacitetah predstavlja izziv, ki pa se lahko pri novih generacijah elekrolizerjev z izboljšano tehnologijo zmanjša, je navedel profesor Mori.

Profesor Mori je tudi izpostavil, da bo pri širjenju proizvodnje zelenega vodika prišlo do povečanega povpraševanja po surovinah, ki so potrebne za izdelavno komponent elektrolizerjev in vsaj ena od teh surovin je iz vidika Evropske komisije za uporabo nezaželena. Pri ovrednotenju zelenega vodika je zato potrebno gledati celotni življenjski cikel. Hkrati se bo glede na povpraševaje po teh surovinah, proizvodnih kapacitetah in dobavnih verigah cena teh surovin višala, kar bo vplivalo tudi na končno ceno zelenega vodika.

Eden od izzivov je tudi izobrazba kadra, ki ga bo potrebno zaposliti v industriji vodika, je navedla doktorica znanosti s področja kemijske tehnologije Vlasta Krmelj. Iz vidika načrtovanja investicij v infrastrukturo za vodik v cestnem tovornem in tranzitnem potniškem prometu, je Matevž Šilc izpostavil predvsem težavnost napovedi povpraševanja v določenem časovnem okviru in s tem določitve optimalnega scenarija investicij do določenih časovnih mejnikov v proizvodno, distribucijsko in polnilno infrastrukturo za vodik.

Blanka Odlazek iz BSC Kranj – Regionalne razvojne agencije Gorenjske je izpostavila, da se premalo govori tudi o varnostnih aspektih pri transportu zelenega vodika, še posebno o transportu zelenega vodika po vodi vezanega na amoniak. Izlitja amonijaka v vode zaradi nesreč, potencialno pomenijo ekološke katastrofe veliko večjega obsega, kot ga trenutno predstavljajo izlitja fosilnih goriv.

Premalo se jemlje v obzir druge možne načine proizvodnje vodika, ki bi lahko bili tudi finančno vzdržni in okoljsko sprejemljivi ter morda obravnavali tudi druga problematična področja, kot je npr. ravnanje z odpadki.  Vsekakor pa večina strokovne javnosti iz skupine deležnikov tiho prikimava proizvodnji rožnatega vodika, čeprav le ta ni bila izpostavljena v razpravi.

Ne glede na način proizvodnje in vira energije pa je ena glavnih komponent pri pripravi poslovnih modelov za proizvodnjo vodika zagotovitev povpraševanja. Brez konstantnega, stabilnega povpraševanja po vodiku še tako dober poslovni model ostane v predalu.

V drugem delu dogodka so izkušnje, izzive in napredke pri praktični vpeljavi uporabe vodika s pomočjo pilotnih projektov predstavili Andrej Vastil iz Ministrstva za obrambo, Tine Tomažič, tehnični direktor podjetja PIPISTREL, Andrej Ipavec, direktor razvoja pri podjetju Salonit Anhovo in Tilen Sever, raziskovalni znanstvenik pri podjetju Steklarna Hrastnik d. o. o.

Zaradi visokih stroškov in investicij, potrebnih za vzpostavitev vrednostnih verig vodika brez finančne podpore države in Evropske unije ne bo šlo. Evropski projekti, kot so AMETHyST, H2MA in še posebno trenutno za vodik najpomembnejši projekt za Slovenijo, projekt Severno Jadranska vodikova dolin, imajo tako ključno vlogo pri razvoju politik in strategij zelene proizvodnje in rabe vodika. Tovrstni projekti krepijo mednarodno sodelovanje in izmenjavo strokovnega znanja, ki ustvarja dodano vrednost, so vodilni člen pri vzpostavljanju varnostnih standardov, odpravljajo kritične točke in administrativne ovire, v prihodnje pa so lahko tudi investicijski vir za vlaganja v infrastrukturo.

Več o varnostnih vidikih transporta vodika vezanega na amonijak si lahko preberete na povezavi.

Več poimenovanju vodika glede na način proizvodnje vodika si lahko preberete na povezavi.