17. in 18. junija 2025 je v Bohinjski Bistrici potekal 4. transnacionalni forum projekta RuralMED Mobility, ki mu je sledil študijski obisk pilotnega projekta v občini Bohinj. Dogodek, ki ga je gostil BSC Kranj – Regionalna razvojna agencija Gorenjske, je združil partnerje in deležnike, zavezane spodbujanju električne mobilnosti na premalo oskrbovanih podeželskih in oddaljenih sredozemskih območjih.
Trinajst partnerjev iz Portugalske, Španije, Italije, Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Bolgarije, Grčije je izmenjalo svoje izkušnje pri implementaciji polnilne infrastrukture za električna vozila, implementaciji sistemov souporabe avtomobilov in prevoza na klic ter spremljanju teh storitev preko edinstvene platforme za spremljanje podatkov, ki jo je vzpostavil Mednarodni center za numerične metode v inženirstvu (CIMNE), Španija.
V številnih podeželskih in oddaljenih območjih sredozemskih držav je pomanjkanje polnilne infrastrukture za električna vozila še vedno izziv, s katerim se morajo občine spopasti. Enako lahko trdimo za storitve trajnostne mobilnosti, kot so sistemi souporabe avtomobilov in prevozi na klic.
Na podeželju in oddaljenih območjih povpraševanje po polnjenju električnih vozil ni tako visoko kot v urbanih območjih ali pa je povezano s sezonskim povpraševanjem zaradi turističnih dejavnosti, zaradi obeh razlogov so naložbe v polnilno infrastrukturo s strani zasebnih korporativnih investitorjev manj privlačne kot v urbanih območjih.
Iz podobnega razloga zagotavljanje pogostih vsakodnevnih javnih avtobusnih prevozov in avtobusnih linij do zelo redko poseljenih območij ni ekonomsko smiselno.
Zato imajo lokalne ali regionalne skupnosti in podporne organizacije, kot so razvojne agencije, prometne, energetske in okoljske agencije, v nekaterih primerih nacionalni parki in podobne organizacije, pomembno vlogo pri izboljšanju trajnostne mobilnosti s prilagodljivimi in ekonomsko sprejemljivimi prevoznimi storitvami ter omogočanjem električne mobilnosti, ki ima majhen negativen vpliv na okolje za takšna podeželska območja.
Sistem souporabe avtomobilov in prevozi na klic z električnimi vozili je prilagodljiva, udobna, hitra alternativa klasičnim sistemom javnega prevoza in je lahko zelo dobra rešitev za oddaljena in podeželska območja, ki socialno ranljivim skupinam ljudi omogoča večjo neodvisnost in mobilno varnost. Za turiste lahko zagotovijo udoben prvi ali zadnji kilometer prevoza do ali z glavnih linij javnega prevoza. Prevoz na klic je mogoče uporabiti tudi v okviru sistemov parkiraj in se pelji, s čimer zmanjšamo število osebnih vozil, ki parkirajo na neprimernih mestih.
Gostitelj BSC Kranj je v okviru študijskega obiska predstavil nekaj dobrih praks, ki obstajajo v občini Bohinj, ki je del Triglavskega narodnega parka. Javni zavod Triglavski narodni park je z javnim sofinanciranjem kupil električna vozila in jih pet oddal v najem petim občinam na območju Triglavskega narodnega parka. Občina Bohinj električni kombi (e-kombi) uporablja za prevoz na klic. Obstaja obstoječa infrastruktura za polnjenje, ki omogoča počasno polnjenje e-kombija, vendar vse večje povpraševanje po prevozih na klic zahteva hitrejše polnjenje. V ta namen in za namen promocije električne mobilnosti nasploh je BSC Kranj s sofinanciranjem Evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru programa Interreg Euro-MED in podporo občine postavil električno polnilnico ABB z možnostjo polnjenja 22KW AC in 50kW DC na odlični lokaciji za sistem parkiraj in se pelji na parkirišču kampa Danica, v bližini kampa in restavracije, kar daje polnilnici visoko možnost izkoriščenosti.
Dogodek je bil del projekta Uvajanje električne mobilnosti na podeželju in oddaljenih območjih Sredozemlja – RuralMED Mobility – projekta.