Mesto Burgas in BurgasBus, Bulgarija sta 24. septembra 2024 gostovala delagacijo slovenskih deležnikov javnega potniškega prometa in regionalne razvojne agencije Gorenjska z namenom predstavitve strateškega prehoda javnega potniškega prometa na fosilna goriva na nič emisijska vozila in pametnimi digitalnimi informacijskimi sistemi. Obisk delegacije je bil izveden znotraj aktivnosti projekta ZCI – Brezogljična infrastruktura, sofinanciranega iz sredstev programa Interreg Europe.
Družba za javni potniški promet v Burgasu, BurgasBus je skupaj z mestom Burgas 2013 začela izvajati strategijo uvajanja nizkoogljične mobilnosti v javni potniški promet. Finančna sredstva za izvajanje strategije so v 80 % pridobili iz evropskih investicijskih projektov, delno pa je bila izvedba strategije financirana iz občinskih in nacionalnih sredstev ter delno iz lastnih sredstev družbe za javni potniški promet.
Od začetka izvajanja projekta so v svoji floti s 150 avtobusi na diesel zamenjali 56 avtobusev z električnimi, 39 avtobusev na metan in 22 s trolebusi. Ostaja jim še 33 avtobusev na diesel, od katerih je večina z motorjem standarda EURO 6. Skupaj z električnimi avtobusi so nabavili tudi električne polnilnice. Vsak avtobus ima svojo polnilno postajo in parkirno mesto. Postavili so tudi hranilnike in polnilnice za metan in 1MW sončno elektrarno. Čakajo tudi na sredstva za postavitev hranilnika za shranjevanje viškov proizvedene električne energije iz sončne elektrarne. Za upravljanje avtobusne flote in informiranje potnikov so vzpostavili informacijski center, kjer se spremlja stanje in pot vsakega avtobusa. Avtobusi so opremljeni s številnimi kamerami, ki spremljajo dogajanje na cesti pred avtobusom, v voznikovi kabini za spremljanje interakcije voznika s potniki in nakupa vozovnic, ki jih je mogoče kupiti s kreditno, debetno kartico ali z gotovino; v potniškem delu avtobusa so kamere namenjene spremljanju premikov potnikov, varnosti in vzdrževanju reda. Vsi avtobusi imajo prilagojen vstop za invalidne osebe in otroške vozičke, s spustno platformo.
Za potnike so vzpostavili aplikacijo mobilnost kot storitev, s katero uporabniki spremljajo premike posameznega avtobusa in dobijo informacijo čez koliko minut pride avtobus na postajo. Aplikacija potnikom omogoča tudi nakup vozovnic in validacijo vozovnice s QR kodo ter interakcijo z informacijskim centrom. Na družbi BurgasBus z veseljem povedo, da potniki sporočijo minutno odstopanje prihoda ali odhoda avtobusa, ki se zgodi zaradi zamude v prenosu podatkov. Tovrstna interakcija jim namreč posreduje podatke o učinkovitosti sistema ter kakšna je občutljivost uporabnikov in obseg uporabe aplikacije.
2016 so vzpostavili hitro avtobusno linijo skozi mesto Burgas, na katero se vežejo ostale mestne in primestne linije. Frekvenca avtobusnih prevozev hitre avtobusne linije je vsakih 5 minut. Tudi nekatere druge linije imajo frekvenco vsakih 5 ali 12 minut. Najdaljša frekvenca je na 20 min. Vzpostavljeno imajo tudi nočno linijo, ki vozi celo noč. Z nočno linijo nimajo varnostnih izzivov, saj se z njo večinoma redno vozijo osebe, ki z delom zaključijo ali začnejo ponoči. Pretočnost prometa in hitrost avtobusnih prevozov je regulirana tudi s pametno signalizacijo – semaforji – v ločenem centru za spremljanje prometa.
Že 27 let pa imajo vzpostavljen prevoz na klic od vrat do vrat za gibalno ovirane osebe.
Iz Slovenije so se strokovne izmenjave znanj udeležili predstavnik DUJPP, predstavnik ARRIVA Slovenije in dve predstavnici Regionalne razvojne agencije Gorenjska.